Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hugosarang
#319233
Hej
Pt er LG GX listepris 18999 kr.

Hvornår skal man forvente den topmodel falder i pris?

Tror i der sker noget ved Black Friday eller skal vi om på den anden side af 2020.
Af Globulus
#319248
GX afløser E9 som afløste E8 osv.

E8 startede med en meget høj lanceringspris men kom i sidste ende ned i en meget attraktiv pris. Som ved så mange andre modeller var det meste af toppen kappet af prisen i november 2019, men vi skulle helt hen til maj 2019 før den fandt sit endelige leje lige under 10.000 kr.

E9 havde en knapt så høj lanceringspris som E8 men faldt omvendt ikke så meget over tid rent procentmæssigt som E8. Modellen skilte sig ikke væsentligt ud fra C9, bortset fra lidt på design- og lydsiden, men ikke så meget som C8 og E8. Jeg mindes ikke at vi så meget til E9 i butikkerne eller tilbudsaviserne; det var altid B9 og C9 der var fokus på. Og modellerne fra LG's konkurrenter.

GX er ydelsesmæssigt ca. det samme som CX, så der er stort set ingen grund til at købe den dyrere GX-model, med mindre man går efter designet. Der er ikke meget "topmodel" over den, bortset fra en højere pris end CX og at den kan hænge tættere op ad væggen.

Jeg vil tro, at fokus i år vil være på CX, mens dem, der går efter GX, må kigge langt efter slagtilbud. Jeg vil også tro, at der i langt højere grad vil være tale om en bestillingsvare end tilfældet vil være for CX.
Af hugosarang
#319264
Globulus skrev: 20. sep 2020, 09:32 GX afløser E9 som afløste E8 osv.

E8 startede med en meget høj lanceringspris men kom i sidste ende ned i en meget attraktiv pris. Som ved så mange andre modeller var det meste af toppen kappet af prisen i november 2019, men vi skulle helt hen til maj 2019 før den fandt sit endelige leje lige under 10.000 kr.

E9 havde en knapt så høj lanceringspris som E8 men faldt omvendt ikke så meget over tid rent procentmæssigt som E8. Modellen skilte sig ikke væsentligt ud fra C9, bortset fra lidt på design- og lydsiden, men ikke så meget som C8 og E8. Jeg mindes ikke at vi så meget til E9 i butikkerne eller tilbudsaviserne; det var altid B9 og C9 der var fokus på. Og modellerne fra LG's konkurrenter.

GX er ydelsesmæssigt ca. det samme som CX, så der er stort set ingen grund til at købe den dyrere GX-model, med mindre man går efter designet. Der er ikke meget "topmodel" over den, bortset fra en højere pris end CX og at den kan hænge tættere op ad væggen.

Jeg vil tro, at fokus i år vil være på CX, mens dem, der går efter GX, må kigge langt efter slagtilbud. Jeg vil også tro, at der i langt højere grad vil være tale om en bestillingsvare end tilfældet vil være for CX.
Tak for input det var fordi den skal passe med eclipse fra bang og olufsen. Det bliver GX der passer til den.
Så havde håbet på et prisfald.
Af jkn789
#319265
GX har to gange været på tilbud, første gang i forbindelse med Power fødselsdag, hvor de havde 25 % på alle tv som ikke var på tilbud i forvejen. Anden gang som Power weekend tilbud med 20 %.
så jeg vil foreslå at du holder øje med sådanne tilbud og brug tilbudsoversigten her på siden.
folk er flinke til at skrive ind med tilbud som de har set.
jeg tror den kommer på tilbud til Black friday eller til januar udsalg.
jeg synes også det er et fedt design som er værd at give lidt mere for.
Brugeravatar
Af TBC
#319266
Tjek 9 seriens prisudvikling på f.eks. pricerunner. De blev billigere omkring Åbningstilbud og Black Friday og månederne efter før de efter Januar udsalget steg lidt igen.
Af jsj
#319275
Jeg sludrede med B&O forhandler forleden, konfronterede ham med muligheden for at købe Harmony, dvs at købe sounddelen hos dem og tv'et i fx Power, han argumenterede for at de sælger 65" harmony med et gx tv, som du sikkert ved/hænger tættere på væggen, mere slim, samt de yder 5 års garanti på tv'et, plus at de altid er villige til at give et "godt tilbud", ifølge ham......
Af hugosarang
#319277
jsj skrev: 20. sep 2020, 20:26 Jeg sludrede med B&O forhandler forleden, konfronterede ham med muligheden for at købe Harmony, dvs at købe sounddelen hos dem og tv'et i fx Power, han argumenterede for at de sælger 65" harmony med et gx tv, som du sikkert ved/hænger tættere på væggen, mere slim, samt de yder 5 års garanti på tv'et, plus at de altid er villige til at give et "godt tilbud", ifølge ham......
Præcis det samme jeg har hørt men det er i forhold til den nye Eclipse. Men de er nødt til at følge med marked og sælge GX samme pris som el giganten. Dog kan jeg være tvivl om man i stedet kan sætte cx på hmm, altså på eclipse.
Brugeravatar
Af bendix
#319288
Jeg troede det var valgfri at køre CX eller GX på eclipse. Men kun noget jeg læste på Beoworld. Er det ikke også sådan Harmony 2020 fungerer?
Af Rune B
#319296
Ingen ved det vidst endeligt endnu. Men jeg vil tro at C9, CX og GX vil passe - præcis som på Harmony. Kan ikke se hvorfor man skulle lave det anderledes.
Af hugosarang
#319315
Rune B skrev: 21. sep 2020, 12:48 Ingen ved det vidst endeligt endnu. Men jeg vil tro at C9, CX og GX vil passe - præcis som på Harmony. Kan ikke se hvorfor man skulle lave det anderledes.
Ahh passer cx til Harmony?
Fordi det vil ikke give mening men hvad jeg har fået af vide, så er det kun GX der passer.
Af Rune B
#319321
hugosarang skrev:
Rune B skrev: 21. sep 2020, 12:48 Ingen ved det vidst endeligt endnu. Men jeg vil tro at C9, CX og GX vil passe - præcis som på Harmony. Kan ikke se hvorfor man skulle lave det anderledes.
Ahh passer cx til Harmony?
Fordi det vil ikke give mening men hvad jeg har fået af vide, så er det kun GX der passer.
Ja, inden GX var klar fik folk CX på. Se eventuelt BOTF hvor han er hos Martin Jensen der spørger Henrik også om han har fået CX eller GX.

Den største forskel på de to er bagsiden og lyden. Resten er ens. Og begge har B&O app'en. Så der er intet for at C9 heller ikke skulle passe sådan som jeg ser det.
Af hugosarang
#319322
Rune B skrev: 21. sep 2020, 19:53
hugosarang skrev:
Rune B skrev: 21. sep 2020, 12:48 Ingen ved det vidst endeligt endnu. Men jeg vil tro at C9, CX og GX vil passe - præcis som på Harmony. Kan ikke se hvorfor man skulle lave det anderledes.
Ahh passer cx til Harmony?
Fordi det vil ikke give mening men hvad jeg har fået af vide, så er det kun GX der passer.
Ja, inden GX var klar fik folk CX på. Se eventuelt BOTF hvor han er hos Martin Jensen der spørger Henrik også om han har fået CX eller GX.

Den største forskel på de to er bagsiden og lyden. Resten er ens. Og begge har B&O app'en. Så der er intet for at C9 heller ikke skulle passe sådan som jeg ser det.
Jeg håber og krydser fordi så er prisen også lavere men min bang og olufsen forhandler siger det ikke er muligt. Måske for at sælge den komplette pakke.

Skal man købe cx med Harmony eller kan man nøjes med C9?
Af hugosarang
#319323
hugosarang skrev: 21. sep 2020, 20:35
Rune B skrev: 21. sep 2020, 19:53
hugosarang skrev:
Ahh passer cx til Harmony?
Fordi det vil ikke give mening men hvad jeg har fået af vide, så er det kun GX der passer.
Ja, inden GX var klar fik folk CX på. Se eventuelt BOTF hvor han er hos Martin Jensen der spørger Henrik også om han har fået CX eller GX.

Den største forskel på de to er bagsiden og lyden. Resten er ens. Og begge har B&O app'en. Så der er intet for at C9 heller ikke skulle passe sådan som jeg ser det.
Jeg håber og krydser fordi så er prisen også lavere men min bang og olufsen forhandler siger det ikke er muligt. Måske for at sælge den komplette pakke.

Skal man købe cx med Harmony eller kan man nøjes med C9?
Ups mente skal man købe GX til Harmony eller kan man nøjes med cx
Af Rune B
#319325
hugosarang skrev:
hugosarang skrev: 21. sep 2020, 20:35
Rune B skrev: 21. sep 2020, 19:53 Ja, inden GX var klar fik folk CX på. Se eventuelt BOTF hvor han er hos Martin Jensen der spørger Henrik også om han har fået CX eller GX.

Den største forskel på de to er bagsiden og lyden. Resten er ens. Og begge har B&O app'en. Så der er intet for at C9 heller ikke skulle passe sådan som jeg ser det.
Jeg håber og krydser fordi så er prisen også lavere men min bang og olufsen forhandler siger det ikke er muligt. Måske for at sælge den komplette pakke.

Skal man købe cx med Harmony eller kan man nøjes med C9?
Ups mente skal man købe GX til Harmony eller kan man nøjes med cx
Du kan vel bare købe soundcenter fra Harmony, og så selv købe en CX?


Sent from my iPad using Tapatalk