Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vessel
#318877
Hejsa. Har lige tændt mit 3 år gamle Samsung tv og det viser intet billede - helt sort skærm, mens lyden fungerer upåklageligt. Det fungerede fint tidligere idag og har ikke vist tegn på problemer.
Der kommer glimtvis antydning af billede, men ellers bare sort skærm. Hvad kan der være galt, og er det værd at reparere, eller skal det bare smides ud?
Håber på jeres hjælp
Vh
Af Axlon
#318879
Næsten standard spørgsmål her inde.
Jeg har et problem. Og der nogen der ved hvad jeg kan gøre?
Og det første standard svar er som regel, prøv at starte med at skrive hvilket model det er!

Desværre er det sådan i dag, at det meget sjældent kan betale sig at få repareret sit elektronik, med mindre man lige er en elektronik kyndig person eller kender en, ellers så er det køb ud smid væk :-(
#318889
PeterD skrev: 11. sep 2020, 17:13 I gamle dage sagde man at det var billedrøret
Og i rigtig gamle dage skulle tv have et klap på på kassen

Så kørte det igen

Men for at hjælpe dig bør du beskrive bedre med mere info
#318892
Tænd og sluk og tænd et par gange.
Lav en fabriksopstart op ny og se om det er gået væk...

.....

Du kan ligeså godt forberede dig på det værste og hvis du vil være fuldstændig klar på Superliga start og Premier League start denne weekend, såfrem du har kanalerne 3+, 3 MAX, 3 Sport, Xee og Canal 9 (Fuldstændig latterligt med SÅ mange der sender fra samme liga(er) (Gør noget EU Domstole! ) kan du ligeså godt overveje at se på det bedste til prisen.

https://www.hifiklubben.dk/sony-kd-55xf ... medium=cpc.

Håber der findes en løsning for 1100 dage er alt for lidt..
#318931
Superob skrev: 11. sep 2020, 20:31 PeterD kan du ikke bare holde din kæft..ja jeg siger hvad alle tænker herinde
Manden skal have hjælp så hvad vil du foreslå?

At forblive tavs løser jo ikke mandens problemer vel..
#318934
PeterD... Det er fordi alle kender din agenda.. Lige smide lidt lort efter Samsung ( den holder jo kun 1100 ) og lige smide et link ind til tv af dit favorit mærke som han kunne kikke på.. Har han efterspurgt hjælp til et nyt tv?

Har du hjulpet manden måske med noget af det han spurgte ind til??
#318940
Grandahl skrev: 13. sep 2020, 11:50 PeterD... Det er fordi alle kender din agenda.. Lige smide lidt lort efter Samsung ( den holder jo kun 1100 ) og lige smide et link ind til tv af dit favorit mærke som han kunne kikke på.. Har han efterspurgt hjælp til et nyt tv?

Har du hjulpet manden måske med noget af det han spurgte ind til??

Det kan jo være det bliver løsningen?

At man kunne give det et dask på toppen?
#318945
Prøv at belyse skærmen med en lygte eller mobilen, og se om du kan se et svagt billede. Hvis det er det er det backlightet, er det afhængig af modellen muligt at skifte separat, eller en del af panelet. Havde det været et Sony, kunne det have været fladkablet op til panelet, fra tconnen, dette er dog ikke et så kendt problem på Samsung.