Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kålle
#318863
Hej allesammen,

Efter jeg har fået sat mit nyindkøbte LG 55C9 op på væggen derhjemme, har jeg lagt mærke til en elektronisk hvislen fra fjernsynets strømforsyning (tror jeg) når tv’et er tændt om aftenen, hvor der er stille i stuen. Jeg kan høre det når jeg sidder i sofaen, og det er meget tydeligt når jeg går hen og lytter bagpå det.
Er det noget andre har oplevet og har i gjort noget ved det?

På forhånd tak
#318875
Hej Torben,
Det lyder som om det ikke er noget man kan fejlmelde så eller har du oplevet at man kan det?
Tænker bare det er lige i overkanten når jeg kan høre det 3 meter væk, med lav lydstyrke på tv’et.
#318884
Der er ret meget forskel på hvor højlydt støjen er, så hvis den er generende i dén afstand, så ville jeg da helt klart klage over det. Det er jo ikke normen, at det skal støje, men desværre en konsekvens af, at der ikke er råd til sikre tilstrækkelig komponentkvalitet for den pris forbrugeren vil betale.
#319061
Jeg har lige opdaget roden til problemet. Jeg har en lille Samsung T5 SSD disk siddende til at optage på og afspille film fra. Da jeg fjernede den, forsvandt al støjen fra tv'ets strømforsyning (eller hvad det nu var for en elektrisk komponent som støjede) - fantastisk. Så må jeg bare ud og finde mig en USB stick som ikke får tv'et til at støje - det er lidt mere overskueligt.