Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#318800
Kære alle

Jeg forventer at købe en Sonos Arc i løbet af kort tid.

Jeg er i den forbindelse blevet i tvivl om hvordan det hele forbindes optimalt...
Jeg bruger udelukkende en Apple tv 4k til at se tv og film. Jeg bruger i den forbindelse og så Apple tv remote til at styre det hele, dvs. også volumen og tænd og sluk af tv.
Skal Sonos Arc bare sættes til med hdmi i arc porten, og Apple tv i en af de andre hdmi porte? Vil det så stadig være muligt at styre det hele, på samme måde som jeg gør i dag?

Er der andre indstillinger på enten tv, Sonos Arc eller Apple tv som jeg skal være opmærksom på?

Dbh

Jens :)
#318801
Du vil sandsynligvis løbe ind i problemer med lip sync/audio lag. Det er et velkendt problem når et LG tv tilsluttes soundbar eller receiver som ikke har HDMI 2.1. Angiveligt virker lip sync kun hvis alle enheder i kæden har HDMI 2.1.
Søg på emnet og du vil finde adskillige indlæg om dette problem.
#318802
Har hele det setup som du har i overskriften

Ingen problemer med lip sync

Eneste bøvl er ingen atmos fra ATV pt. men her ventes på en opdatering fra Sonos

Der er masser af indbyggede app i tv. Og der er atmos mulig med ARC playbar

Men ARC fortjener bag højttalere og en sub Så bliver det helt super
#318808
hans123 skrev: 9. sep 2020, 19:09 Eneste bøvl er ingen atmos fra ATV pt. men her ventes på en opdatering fra Sonos
Det er da et rimelig kritisk problem når man som OP (og jeg) sket ikke bruger tvets ene apps men er 100% på ATV.
#318857
hans123 skrev: 9. sep 2020, 19:09 Har hele det setup som du har i overskriften

Ingen problemer med lip sync

Eneste bøvl er ingen atmos fra ATV pt. men her ventes på en opdatering fra Sonos

Der er masser af indbyggede app i tv. Og der er atmos mulig med ARC playbar

Men ARC fortjener bag højttalere og en sub Så bliver det helt super
Det lyder godt. Mon ikke Sonos snart får styr på integrationen mellem Arc og Apple tv.

Men det vil sige, at du bare har sat Arc direkte i tv'ets hdmi arc port, og så apple tv i en af de andre? Hvad med indstillinger på tv eller apple tv? Og hdmi cec virker som det skal?

Dbh

Jens