Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaspersp
#318095
Jeg oplever nogle gange der er sne/flimmer på mit tv når jeg tænder det. Jeg bruger primært Nvidia Shield som kilde. Det er ikke hver gang det sker, og det kan være i større eller mindre grad det forekommer.

Video af det kan ses her: https://vimeo.com/448892209
Nogen der har oplevet noget lignende og ved hvad der er årsagen?

/Kasper
Af Supergris
#318099
Jeg vil nu ikke kalde det hverken "sne" eller "flimmer", som var noget, man forbandt med analoge signaler.

Hvad man ellers kan kalde det, ved jeg ikke, men der er tale om en form for digitalt udfald, som kan opleves i forbindelse med handshake issues, hvilket er relateret til HDMI-forbindelsen, så, som hans123 foreslår, vil et andet kabel være nærliggende at afprøve.

En anden mulighed er, at prøve at slå "CEC" fra på den indgang Shielden er forbundet til...
Brugeravatar
Af bbplayer
#318102
Som der måske ikke lægges mærke til, så er det en W8 der snakkes om, og der er jo også chance for at det kabel sidder forkert på enten tv eller på boksen. Så der skal vel også ses der, måske har du allerede forsøgt at tage dem ud og sætte dem i.
Tænker det på væggen er lidt svært, og chancen der for at løsne sig må være fordi nogen har hevet i det så.
Af Supergris
#318105
Godt spottet, jeg troede bare det var en soundbar, men ja, det ville jeg helt sikkert også undersøge; altså det hvide kabel fra boksen til panelet, selvom det nok ikke bare er et, man har liggende et ekstra af, så ville jeg da afmontere kablet og montere det igen...

Når man har sådan et dyrt og FEDT "TV", så skal det fan' me være i orden...
Af Kaspersp
#318156
Jeg har fået sat et nyt HDMI kabel på, og må se om det afhjælper problemet. Det forekom som sagt ikke hver gang jeg tændte.
Kablet fra skærm til soundbar er fastmonteret i skærmen, og skruet fast i soundbaren, så det kan nærmest ikke sidde forkert.
Brugeravatar
Af bbplayer
#318157
Har du prøvet netflix på smart tv, og bruge det nogle dage, og se om samme flimmer opstår? Det vil jo hurtigt udelukke eksterne kabler, og måske bekræfte en tv fejl?
Af Kaspersp
#322459
Lige en update på problemet. Tv'et har været til rep, og er kommet hjem i dag. Følgesedlen siger at "Udskiftning af BPR Total Assembly" som ser ud til at være en printplade.
Så må vi se om det har løst problemet.