Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af barslund69
#317937
Basto skrev: 16. aug 2020, 09:25 Stop stop... Det var henvendt til PeterD han skrev følgende

Rart at vide at Sonys highend LCD skærme er praktisk talt ligeså gode som OLED skærme.

Gode ingeniører de har i det firma.


Jeg vidste ikke at du hed peter

Mvh Michael
Ahh sorry Basto Det må du sgu undskylde
Indlæg slettet hvor fra skulle du også vide det. En tanke torsk fra mig
Af Beckham
#317940
barslund69 skrev: 16. aug 2020, 09:28
Beckham skrev: 15. aug 2020, 23:09 @barslund69: Spændende betragtninger omkring XH modellen. Kunne måske være en mulighed for mig. Men det afhænger selvfølgelig af hvad Sony\SCG vil. Er lidt i tvivl, for jeg er nu ret sikker på at jeg også ville blive godt tilfreds med XF90. Skulle jo være endnu bedre på motion end min XE93, hvilket er en vigtig del for mig. Som nævnt ovenfor kunne jeg måske også finde på at spørge til en OLED. Simpelthen for at komme ud af det her tordenflue helvede....
Ja det er et tordenflue helvede og den tid man skal bruge på og klage osv med at få et nyt tv.
Jeg har som sagt begge tv i huset
Mit LGc9 er fra i foråret og der er pt ingen tordenfluer eller andet med det.
Mit Sony jeg lige har sendt tilbage var knap 3 år og havde 1 død tordenflue og en levende der kravet rundt i tvet. Derud over havde det flere pixel fejl
Så har knægten det sony tv XE 8005 jeg skrev før hvor der er 15 døde tordenfluer og det er fra 2017 så det er helt galt.
Men der er ikke tegnet ekstra forsikring på det så der er nok ikke noget at gøre :(
Nej...bliver nok svært at gøre noget med 8005'eren når der ikke længere forsikring på. Man kan da håbe at de har haft par dårlige årgange og får styr på det fremover.

Under alle omstændigheder tak for alt input so far! Har sendt en mail til min kontakt hos Sony for lige at få bekræftet at det er endelig afgjort at de vil bytte med en XF9005. Og så må jeg jo prøve at tage den derfra....er stadigvæk lidt usikker på hvad jeg vil gå efter, hvis det ikke skal være XF90. Men vi må jo se hvad de vil tilbyde som alternativ...
Af Beckham
#317968
Nå..next update. Blev ringet op af Service Center Gruppen hertil morgen. De vil gerne komme og bytte mit tv i morgen. MEN....han vidste ikke hvilket tv det var de kom med. Det var teknikeren selv som ringede, så han var nok ikke interesseret i at gå en i nogen diskussion omkring den slags. Inde på sagen står der stadigvæk XF90, så alt andet lige burde det jo være den han dukker op med.
Af Basto
#317970
Du kan da hurtigt få svar på hvad de kommer med ved at ringe til dem.. Og er du ikke enig med dem, ja så skal du tage den. Med butikken. Der er omstilling hos dem og så vælger du bare alt andet end værkstedet 👍 så får du fat i den der står for alt det andet

Mvh Michael
Af Basto
#317971
Og hellere det end at du skal stå og diskutere med en fragtmand som kommer med noget som du ikke syntes er okay..
Af Beckham
#317972
Ja...har også planer om at skulle ringe til dem. Siden de kommer i morgen burde modellen jo være på deres lager på nuværende tidspunkt.
Af Beckham
#317977
Nå...havde lige en snak med en venlig dame hos Service Center Gruppen....hun kunne desværre ikke hjælpe mig ret meget. Meldingen var mere eller mindre at det var Sony's way or the High way. Hun kunne faktisk ikke rigtig se i hendes system hvilken model de ombyttede til, hvilket jeg finder lidt mærkeligt, når der i min link til sagen jo står "XF9005" i feltet "Ombyttet model". Hun refererede faktisk til teknikeren, som jeg jo snakkede med tidligere idag, og han kunne heller ikke fortælle mig hvilken model det var.

Vil sige at de generelt er hurtigt til at reagere hos SCG, men deres kommunikation kunne bestemt være bedre.
Af barslund69
#317980
Alså da jeg fik besked fra min forsikring ringede jeg med det samme til servicecentre og fik at vide det var XH9505 jeg fik
Fik ham også til at sende en mail til mig så jeg havde det sort på hvidt

han skrev
Hej

TV ombyttes til  model KD-75XH9505
Med venlig hilsen / Best regards

Kurt Bruun
Kundechef

Tag fat i Kurt Bruun han er kunde chef for servicer center gruppen det var ham jeg snakkede med flere gange
Af Beckham
#317982
Ok..tak for info! Gad vide om der følger nogle ekstra rettigheder med forsikringen? Hvad jeg kan læse mig til hos forbrugerrådet, så er de ikke tvunget til at give mig pengene tilbage. De kan reparere eller tilbyde mig en lignende model i bytte. Og her bliver det jo så lidt en gråzone, for det kan der jo godt være forskellige meninger om hvad en lignende model er. Hvad jeg fik at vide så kigger Sony på de tekniske specifikationer og ikke værdien i kroner\øre. Og her kan man jo ikke komme uden om at XF90 læner sig tæt på af XE93.
Brugeravatar
Af bbplayer
#317983
Synes det er for let at få de tordenfluer på besøg i Sony skærmen?
Nu har jeg fundet endnu en, mens jeg var på conference, så blev det tydeliggjort ;(
Håber ikke jeg bliver bidt af og sidde og se på den nu , hele tiden.. Øv, og så kun en enkelt , det er vist lige grænsen for at reklamere.
tordenflue.jpg
tordenflue.jpg (318.42 KiB) Vist 3714 gange
Af Beckham
#317984
Øv....men ja...bliver måske svært at komme igennem med det hvis der kun er 1. Personligt ser jeg dem meget sjældent når jeg ser dem ovre i sofaen, men bare det man ved at de er der...det er irriterende nok i sig selv. Jeg var så oppe på 6-8 stykker denne gang.

Hvilken model er det du har?
Brugeravatar
Af bbplayer
#317985
Jeg sidder 50-60cm fra min 43" Sony skærm, så når de ses, så kan man næsten ikke lade være med at kigge på den, sidst havde jeg flere levende men slukkede skærmen og de synes at vade ud af billede , for de er væk.
Af barslund69
#317986
Beckham skrev: 17. aug 2020, 13:07 Ok..tak for info! Gad vide om der følger nogle ekstra rettigheder med forsikringen? Hvad jeg kan læse mig til hos forbrugerrådet, så er de ikke tvunget til at give mig pengene tilbage. De kan reparere eller tilbyde mig en lignende model i bytte. Og her bliver det jo så lidt en gråzone, for det kan der jo godt være forskellige meninger om hvad en lignende model er. Hvad jeg fik at vide så kigger Sony på de tekniske specifikationer og ikke værdien i kroner\øre. Og her kan man jo ikke komme uden om at XF90 læner sig tæt på af XE93.
Hvad jeg har hørt og oplevet hvis man kører ind under de 2 år alm garanti kan man oftest få pengene udbetalt
Kender personlig 3 som har haft noget med deres tv under de 2 år og de har fået penge tilbage da de ikke var interesseret i samme tv.
Jeg vil det også af vide af den forsikring jeg havde lavet først 2 år penge tilbage. Efter de 2 år som regel nyt tv men snakkede frem og tilbage med dem og fik et penge beløb istedet
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13