Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ozong
#317229
Hej

Lang historie kort.
Mit elskede Plasma er gået kold.

Har forvildet mig ud i et LED projekt XG95 og en soundbar HT ST-5000.
Som sådanne et fantastisk setup der giver god lyd og for det meste et godt billede...
Jeg kan dog bare slet ikke afinde mig med blooming og at sort ikke er sort.

Nu er udfordringen så at finde noget andet.
Altså et godt tv billede og en rimelig lyd uden at skulle have en reciver og flere højtalere.

Ser primært film og serier og ikke meget sport.
I en oplyst stue dog primært aften/nat.
Er mega glad for android som styresystem for smartTV, det passer mig godt og undersøtter alle de streaming tjenester jeg bruger..

Jeg kigget på følgende setup:
1. Sony AG9 (19.999) og beholde min soundbar --> merpris ca 11K
2. Philips OLED934 + active sub og AFLEVERE min soundbar (TV+SUB tilbudt til 18k hos den lokale Elgigant) --> merpris 1.300.

Jeg har en tråd kørende i et andet forum og vil som sådanne ikke starte en ny debat.

Men vil høre om der er nogen der har praktisk erfaringer med Philips 8 eller 9 serine fra 2019?? som de vil dele med mig =)
Senest rettet af ozong 28. jul 2020, 14:15, rettet i alt 1 gang.
#317235
Tjah, jeg har skrevet en anmeldelse baseret på 2-3 ugers samvær med modellen. Den kunne være et udgangspunkt.

Men jeg skal lige forstå: Er du blevet tilbudt 18.000 kr for din ST-5000, eller er det for XG95+ST5000?
Af ozong
#317236
Torben Rasmussen skrev: 28. jul 2020, 13:51 Tjah, jeg har skrevet en anmeldelse baseret på 2-3 ugers samvær med modellen. Den kunne være et udgangspunkt.

Men jeg skal lige forstå: Er du blevet tilbudt 18.000 kr for din ST-5000?
Tro mig den har jeg læst utallige gange og stort set alle artikler og anmelders jeg kan finde på nette. Men er stadig usikker, er dog helt sikekr på at jeg skal retur med XG95, selvom det står flot når det ikke er mørkt og der er sorte bjælker.

Billede mæssigt er det vel ikke den store forskel på ovenstående da de begge bruger LG paneler. Men kan forstå at Phillips er sværere at kalibrere og stå rigtigt og tænker om det kan bive en udfordring.

Er herudover usikker på hvrodan soundbaren lyder i forhold til Sonys, som jeg faktisk syntes spiller ganske fortrinligt.

p.s. De omtalt 18k er hvad jeg skal give for Phillips 934 + en active soundbar hos den lokale Elgigant. Fik jeg tilbudt 18k for ST5000 solgte jeg med det same =)
#317254
Ahh, så forstår jeg. Du har stadig returret på det hele. Det fremgik ikke helt klart.

Personligt havde jeg nok valgt lyden fra din ST-5000. 934 er fin, men den har ikke Atmos-enhederne, så jeg tror du vil blive skuffet over et skifte.

Om man er til Philips eller Sony er nok et spørgsmål om smag - på billedsiden kan de performe ret identisk. Jeg ville give Sonyen en lille fordel på de fleste aspekter af billedbehandlingen, men Philips’en kan klare højere lysstyrker i HDR.
Af ozong
#317264
Ja jeg tror også jeg bliver skuffet over lyde i OLED934 selvom den sikkert er god. Er faktisk rimelig tilfreds med ST5000 efter at have fået den indstillet ordentligt (selvom det aldrig erstatter et rigtigt setup).

Så er det jo lige før man skulle nøjes med en 8 serie 804 eller 854 fra Philips, med mindre de ikke performer på niveau med 9 serien, det må jeg lige google mig til. Men syntes i tydeligt skriver at det er stort set det samme TV bare uden B&W højtalere i en af jeres artikler.

Syntes der skrives meget om at Philips er sværere at kalibrere og der er nogle af funktionerne i P5 processoren man ikke kan slå fra, ved ikke om det er noget man skal være usikker på...

804/854 kan fås til omkring 14-15K og AG9 ligger forsat meget højt omkring 19-20K så hvis det kun er marginalt bedre burde fornuften sige køb et Philips 8 serie i Bilka eller lignende.

Pyha det er ikke nemt, hader fjernbetjeningen fra Philips, men det er vel næppe 5-6k værd =)
#317276
Du burde uden videre kunne erstatte erfaringerne fra 934 med 804. Det er lydstystemet der adskiller dem og de har begge Atmos. Jeg er enig mht fjernbetjeningen - den er ikke go.

Du kan slå det meste fra på Philips, men det kræver nogle tastetryk at nå dertil. Selv i ISF-profilen er der ekstra skarphed på, som man lige skal ind og fjerne. Jeg synes det er svært at retfærdiggøre AG9-merprisen i dette tilfælde.