Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
#317184
bbplayer skrev: 27. jul 2020, 09:43
bendix skrev: 27. jul 2020, 09:21 Jeg ville være påpasselig med at bestille et C9 før du ved hvad LG vil gøre, hvis LG udskifter dit tv kan du ikke Få refunderet dit købte C9. Du er jo ikke berettiget til at lade handlen gå tilbage på C7 men blot st få det fikset
Der er vel flere faktorer som gør man kan købe før de afgør det?
- De kan refundere pengene
- De kan give en erstatnings skærm
- De er måske ikke 30 dage om det, så kan den nye C9 afleveres hvis det kommer til det inden 30 dage , så hvorfor vente så længe, når tilbud måske kun varer en uge.
For mig lød det som om beslutningen om at købe nyt stort set allerede var taget da det første indlæg blev skrevet - og at et forsøg på at få det gamle repareret alene har til formål at forsøge at få så meget som muligt for det når det skal skydes af på brugtmarkedet.
Brugeravatar
Af bendix
#317185
bbplayer skrev: 27. jul 2020, 09:43
bendix skrev: 27. jul 2020, 09:21 Jeg ville være påpasselig med at bestille et C9 før du ved hvad LG vil gøre, hvis LG udskifter dit tv kan du ikke Få refunderet dit købte C9. Du er jo ikke berettiget til at lade handlen gå tilbage på C7 men blot st få det fikset
Der er vel flere faktorer som gør man kan købe før de afgør det?
- De kan refundere pengene
- De kan give en erstatnings skærm
- De er måske ikke 30 dage om det, så kan den nye C9 afleveres hvis det kommer til det inden 30 dage , så hvorfor vente så længe, når tilbud måske kun varer en uge.
Ja det er rigtigt.

LG eller forsikringen er dog ikke forpligtet til at refundere købet af C7 men af goodwill kan de fikse eller udskifte C7.

Men ja, tilbuddet på c9 er jo super godt, men hvis han alligevel er forsikret vil de jo dække udgiften ved køb af ny skærm. Så om C9 koster 7 eller 10 er underordnet iforhold til den sum køber er berettiget til
Af allo
#317191
Globulus skrev:@allo:

1. Nej, det var 2018-panelerne og frem, der var mere modstandsdygtige over for BI - ikke først fra 2019. Man hører mest til BI-problemer med 2016- og 2017-modellerne.

2. Panasonic 55GZ2000 til 14.000 hos Power er p.t. udsolgt - bortset fra en enkelt af deres butikker.

3. C9 er på tilbud til 7.777 kr. i denne uge, hvilket var kendt på det tidspunkt du skrev dit indlæg. Dermed koster 55GZ2000 næsten det dobbelte af C9 - hvis man overhovedet kunne finde GZ2000 til den pris.

4. OP har allerede skrevet, at han har været super glad for sit C7. Dermed er vi formentlig allerede ude over diskussioner om, hvorvidt marginale forskelle på bevægelseshåndtering (Sony), farvebehandling (Panasonic) eller operativsystem (alle) ville være væsentlige argumenter for at skifte mærke. C9 er på ingen måde "low end" og ovre hos rtings scorer det samme eller højere karakterer på mange punkter i forhold til Sony. https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... 9g/802/833

5. OP har også allerede skrevet, at pixel refresh er prøvet.
2 - der står stadig 'kan leveres' og man kan stadig 'føj til kurv' det tv

3 - jeg sagde jo at Panasonic og Sony koster det dobbelte og det 3 dobbelte

4 - karakterer/rtings og andre scores kan du glemme alt om i det tilfælde - det er ligesom at vurdere en VW Golf og give den 85 og vurdere en Ferrari og give den 85 (eller 80) - samme karakterer (eller lavere) men to vidt forskellige klasser (ligesom f.eks C9 og GZ2000)


Lars J skrev:Hej Allo
Mange postulater i få sætninger. Lidt dokumentation kunne være spændende ?
Vh.
65C8
jeg har oplevet en del af dem i aktion men det kan du ikke bruge til noget :-) men der kan læses om dem over alt på nettet (inkl. flatpanels's egne test og konklusioner) så det er ellers lige til ;-)
Af Lars J
#317197
Flatpanels rater dem nu meget ens. Ingen der stikker af i hverken den ene eller anden retning.
Af George1
#317271
Hvordan kan man konkludere at 2018 modeller er mere modstandsdygtig overfor burn in end 2017 ? burn in kommer jo typisk/ofte efter nogle års brug, ud fra de mange debatter herinde i dette smukke forum, er det vel kun Panas topmodel der virkelig rykker når det gælder modstandskraft over for burn in.
Af Globulus
#317272
George1 skrev: 29. jul 2020, 09:20 Hvordan kan man konkludere at 2018 modeller er mere modstandsdygtig overfor burn in end 2017 ? burn in kommer jo typisk/ofte efter nogle års brug, ud fra de mange debatter herinde i dette smukke forum, er det vel kun Panas topmodel der virkelig rykker når det gælder modstandskraft over for burn in.
Der skete et markant skifte i pixelstrukturen fra 2017 (C7) til 2018 (C8) mens der ikke er sket væsentligt siden 2018. Jeg har skrevet om det i en anden tråd, men lad os da bare tage de links igen:

2016: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/ ... -large.jpg

2017: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/ ... -large.jpg

2018: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/ ... -large.jpg

2019: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/ ... -large.jpg

2020: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/ ... -large.jpg

Større subpixels => mindre lysstyrke per pixel for at opnå samme lysstyrke for hele billedet.

Panasonic GZ2000 og HZ2000 med bedre køling er udenfor kategori. Jeg refererer kun til standardpanelerne.

Ja, problemerne viser sig ofte først efter flere års brug, men det tog ikke et år før der var mange rapporter om BI på 2016-modellerne, som synes at have været de mest udsatte. Jeg har ikke set det samme hvad 2018+-modellerne angår - og jeg følger (også) med i fora med langt mere trafik end på fps forum.

Man kan diskutere, hvor meget ændringerne fra 2017 til 2018 har haft af betydning, men næppe OM det har haft en betydning. Det forudsætter selvfølgelig, at man ikke blot benytter landvindingen til at skrue op for lysstyrken.
Brugeravatar
Af bbplayer
#317274
George1 skrev: 29. jul 2020, 09:20 er det vel kun Panas topmodel der virkelig rykker når det gælder modstandskraft over for burn in.
På hvilken begrundelse tror du selv på det? Kender du 100.000 mennesker som har købt det? Jeg tror dette forum repræsenterer antal købere bedre end din konklusion og den er ikke mange, derimod er der rigtig mange som har købt sony,philips og lg skærme og dem hører vi klart om mere, når der er solgt så meget mere på det danske marked.

Så tror du ikke selv at procent delen af fejl på paneler ligesom lidt opgøres i antal solgte modeller, og her er der tale om en top model som du siger, og hvor mange E og W LG skærme har vi hørt om med BI? Så begynder vi vist at kunne sammenligne pana skærmen med ligeværdige på pris og ikke på kvaliteten du mener er bedre, for så er de jo også skide gode, når man ikke hører noget om dem.
Af rune1979dk
#317365
Hej igen,

Nu har jeg fået svar fra LG. De sagde at de ikke ville gøre noget fordi mit TV er langt over garanti-periode. LG-bestillingen hos Power var en "plan B" for jeg kan jo returnere TV'et indenfor 30 dage (og LG havde lovet at vende tilbage indenfor 3 uger).

Forsikringen har 5 ugers svartid, og jeg ønsker ikke at leve med panelfejl så længe. Så derfor har jeg nu et C9, som jeg fik leveret i dag. Så må jeg afklare erstatningen med forsikringen når de engang vender tilbage og tage den derfra :)