Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hugosarang
#317125
Jeg har en C7 2017 men jeg overvejer kraftigt GX modellen.

Nogle der har erfaring med GX eller CX?

Er det dumt at skifte C7 ud og kan man se forskel?
Brugeravatar
Af hans123
#317144
Forskelen på panelerne er meget lille. og meget få kan se forskel.

Men på software siden er der sket lidt samt TV's hardware er blevet stærkere
Af martin.trinity
#317145
Jeg havde selv et 65” C7 og skiftede sidste år til 65” C9 og er meget glad for mit skifte.

Jeg synes klart WebOS er blevet bedre ligesom jeg er stærkt begejstret for AirPlay og Homekit integrationen. Endeligt er det bare super lækkert med Beosound Stage og Beoremote One muligheden.

Ved ikke om det er indbildelse, men synes også billedet er bedre og motion-handlingen ikke mindst.
Af hugosarang
#317147
martin.trinity skrev: 26. jul 2020, 12:42 Jeg havde selv et 65” C7 og skiftede sidste år til 65” C9 og er meget glad for mit skifte.

Jeg synes klart WebOS er blevet bedre ligesom jeg er stærkt begejstret for AirPlay og Homekit integrationen. Endeligt er det bare super lækkert med Beosound Stage og Beoremote One muligheden.

Ved ikke om det er indbildelse, men synes også billedet er bedre og motion-handlingen ikke mindst.
Nu kører jeg Apple tv og bruger ikke lg platform, men hvad gør airplay og homekit? Kan du flytte din lyd trådløst til beosound?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#317168
Jeg ville nok uanset hvad vente på, at GX falder i pris. Den er lige kommet, så prisen er meget høj. Du skulle skifte for design + HDMI 2.1 + de nyere funktioner, der er kommet (AirPlay 2, HomeKit osv) siden 2017. Jeg synes ikke du skal skifte for billedkvalitet ved dagligdagsbrug. Der er ikke sket meget udvikling på panelet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#317169
hugosarang skrev: 26. jul 2020, 12:52 Nu kører jeg Apple tv og bruger ikke lg platform, men hvad gør airplay og homekit? Kan du flytte din lyd trådløst til beosound?
AirPlay i TV kan ikke sende lyd ud ligesom AirPlay i Apple TV-boksen kan. Pt. er det kun en 'indgang'.

HomeKit lader dig styre visse funktioner af TV'et via en iPhone/iPad eller via Siri. TV'et kan også indgå i HomeKit-scener, men det er begrænset, hvad man kan opsætte pt.
Af hugosarang
#317194
Rasmus Larsen skrev: 27. jul 2020, 06:24
hugosarang skrev: 26. jul 2020, 12:52 Nu kører jeg Apple tv og bruger ikke lg platform, men hvad gør airplay og homekit? Kan du flytte din lyd trådløst til beosound?
AirPlay i TV kan ikke sende lyd ud ligesom AirPlay i Apple TV-boksen kan. Pt. er det kun en 'indgang'.

HomeKit lader dig styre visse funktioner af TV'et via en iPhone/iPad eller via Siri. TV'et kan også indgå i HomeKit-scener, men det er begrænset, hvad man kan opsætte pt.
Betyder det at Apple tv kan sende lyden ud til en soundbar der også har airplay 2?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#317195
Ja eller normal AirPlay i en soundbar. Det har Apple TV kunnet siden 2012, men vær opmærksom på, at en AirPlay 2 højttaler endnu ikke kan sættes om en permanent lydudgang. Så du skal aktivere det, når du vil bruge det, f.eks. holde 'Hjem' knappen inde under afspilning for at hive venstre-menuen frem, hvor du kan vælge højttaler. Det virker heller ikke med spil på Apple TV.

Der gik rygter om, at tvOS 14 ville åbne for, at man kunne sætte AirPlay 2 højttalere som permanent TV-højttaler, men det ser ikke ud til at komme i denne omgang.

Hvis du oplever problemer med synkronisering af lyd/video, så kan du under 'Wireless Audio Sync' under lydindstillinger på Apple TV bruge en iPhone til at synkronisere lyden. Bemærk at dette skal gøres for alle de formater, som du oplever problemer med. F.eks. 4K HDR 24Hz og 4K SDR 24Hz og 4K Dolby Vision 24Hz, hvis det er noget du oplever på f.eks. filmafspilning i 24fps.
Af hugosarang
#317204
Super tak for et detaljeret svar. Men er hdmi ikke den bedste løsning for at få en stabil lyd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#317227
Jo, til en soundbar ville det nok være at foretrække, at man blot kobler TV'et sammen med den via HDMI-ARC/eARC. Jeg tror heller ikke, at du kan få Atmos via den metode som Rasmus nævner, men der må han korrigere mig hvis jeg tager fejl.