Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316900
Hej med jer

Jeg har brug for gode råd og vejledning i forhold til mit seneste TV køb.

Jeg kunne ikke stå for et godt tilbud, så jeg har købt en Samsung q95t 65” hos hifiklubben. De havde en skarp introtilbud som slog 30% af prisen.

I forvejen har jeg et Sony xe90 65” som jeg er godt tilfreds med både når jeg ser Netflix, flow TV og spiller ps4 pro.

Jeg har prøvet at læse mig frem til om det giver nogen fordel for mig at bytte mit ikke så gamle Sony ud til Samsungen. Jeg er ikke kommet frem til noget resultat. Samsungen er selvfølgelig nogle år nyere, men om jeg får noget ud af de nyere ting som den kan, det ved ikke.
Fordelen ved Samsungen er så at den har hdmi 2.1 så den er klar til Playstation 5. Men er det for tidligt at købe et nyt TV til den allerede når nu man ikke kan teste nogle af tv’erne med hdmi 2.1 før konsollerne kommer.

Mine overvejelser er:
Levere Samsungen tilbage og vente med nyt tv (eventuelt et Oled) til konsollerne kommer.

Skifte Sonyen ud med Samsungen, og få det jeg nu kan for Sonyen og nyde en helt ny skærm, og håbe at den kan levere det den skal når ps 5 kommer.

Alternativt kunne jeg beholde begge to. Sætte Samsungen til i stuen og smide Sonyen op på mit ny anrettede spillerum og så vente og se hvad der sker når efteråret kommer.

Hvad er jeres tanker omkring mit “dilemma”?

Ps. Spørg endelig hvis jeg skal uddybe noget :)
#316901
Hvis det udelukkende er til PS5 så synes jeg, at du må fordel kan vente. Der findes naturligvis ingen garantier, men jeg er ret overbevist om, at Q95T til den tid vil kunne købes billigere end man kan få den for nu (uden at vide hvad du har givet dog).

Der kommer nye TV-modeller i andet halvår og selvom de ikke bliver aktuelle, så vil de nok bidrage til at presse priserne ned på forårsmodellerne.

Om HDMI 2.1 delen i TV spiller uden videre med PS5 og Xbox Series X krydser vi naturligvis fingre for. Min mavefornemmelse siger mig dog, at der nok skal komme knas. Det ville da heller ikke være første gang :)