Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulder
#316835
Hejsa

Jeg har idag et LG C8 OLED i 55" og er super glad for det.

Nu overvejer jeg at flytte rundt i stuen, men så får jeg længere afstand til TV'et, og leger lidt med tanken om at købe nyt tv, og gå op i mindst 65" eller måske 75" - 77"

Så er mit spørgsmål, om det vil være helt tosset at gå fra OLED til LED i den forbindelse..?? Jeg synes ikke jeg har 12-15.000,- til et OLED i 65" ::l

Jeg må indrømme, at jeg faktisk ser mest flow tv fra antenne (Boxer TV) og har lært at leve fint med den kvalitet jeg får leveret..
Men nyder også at streame en god film i højere kvalitet fra Netflix osv.

Der findes jo en del 70" - 80" tv under 10.000,-
Men spørgsmålet er, om det er så stort et fald i kvalitet af billede, at jeg vil blive træt af det ??
Ved godt det afhænger af øjnene der ser, og mener selv jeg er forholdsvis kritisk når det kommer til billedkvalitet, men er på ingen måder hysterisk omkring det..

Det jeg tænker er, er forskellen på mit 55" LG C8 OLED og feks. et LED på 75" til under 10.000,- for stor efter jeres mening ??
Er det bedre at smide 13.000,- efter et 65" LG B9 OLED ??

Mvh
Per
#316836
Altid et dilemma.. Hvor langt har du til dit tv efter at du får flyttet rundt, har du en 5-6 meter skal du nok over 65”.... Du skal nok også have lagt dig fast på hvad dit budget skal være, ser ud til du ikke har det..

Men det er klart at et større tv gør noget, det gør bedre billedkvalitet også..
#316837
Helt klart ringere billede. Det du har nu fåes ikke meget bedre.

Men størrelsen er også vigtig, så kommer du langt fra dit nuværende kan et LCD sagtens fylde ud,
Bare du justerer dine forventninger ned.
#316838
Der er meget stor forskel på billedkvalitet fra toppen af LCD TV til bunden, så det er svært at sige, hvad det konkret kommer til at betyde. Dog er mange af de store LCD TV på 75" baseret på IPS LCD-paneler og det vil være en meget markant tilbagegang, som jeg ikke tror, at du bliver glad for.

Skal det gøres mere konkret, så skal der nogle modeller i puljen.

PS: 65" OLED har løbende været solgt til 9.999 kr. Hold øje med Tilbudsjagten.
#316839
Tak for svarene..
Jeg får ca 4,5 m. til skærmen hvis jeg flytter rundt, så tænker 65" vil være ok.. Jeg vil være super træt af at gå så meget på kompromis med billedet at jeg fortryder..

Ang. budget er 10K nok max jeg vil smide efter det..
Jeg ved ikke helt hvad jeg kan få for mit C8 55", men det vil selvfølgelig hjælpe lidt..

Så det er nok en god ide at vente på et tilbud på OLED til omkring de 10K.
Jeg er ret glad for LG styresystemet og deres magic remote, så jeg vil nok holde øje med LG OLED i 65" til under de 10K. :)
#316841
Moulder skrev: 15. jul 2020, 13:04 Så det er nok en god ide at vente på et tilbud på OLED til omkring de 10K.
Et forslag,
opret nogle prisagenter på pricerunner, på de LG Bx/Cx skærme i 65" du ønsker at se under 10.000, efter du har tilføjet produktet, så skal du lige editere din agent, så den kun sender mail når produkter kommer under 10.000 i 65" . Så behøver du ikke huske det hver dag men får en email automatisk, synes selv det er smart nok og har hjulpet lidt her.
Selvfølgelig dækker den ikke alle butikker, det er lidt surt.
#316855
Som Rasmus nævner, så handler det nok meget om hvilke LCD modeller vi snakker om. Hvis du går fra en OLED til en low end LCD skærm så vil forskellen nok være pæn stor. Snakker vi 75" til under 10k, så vil det nok føles som en væsentlig nedgradering. Men snakker vi 65", så kan du helt sikkert få en fin 65" hvis du køber på det rigtige tidspunkt.
#316857
Hvis man er glad for OLED og kan nøjes med 65”, så ser jeg ikke nogen grund til at lede efter et LCD i samme størrelse. High-end LCD, som kommer tæt på i billedkvalitet, vil koste det samme som OLED.