Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316814
George1 skrev: 14. jul 2020, 16:51 Nå tror nu ikke du finder et OLED 75" 80" til under kr 20000.
Men havde også regnet med din kommentar, skide godt Egon.
Nej. Bliver spændende at se hvad trådstarter vælger nu når pilen går uden om Samsung (Til stor skuffelse for Elgiganten)
#316824
Ja underligt når nu Samsung laver de bedste Q LED der kan opdrives, men jo godt for dig og dine holdninger til Samsung.
Ved heller ikke om trådstarter fravælger Samsung, han skriver at et Samsung til kr 10000 fra Bilka ikke var ham. Men Samsung laver mange modeller.
#316826
George1 skrev: 14. jul 2020, 23:58 Ja underligt når nu Samsung laver de bedste Q LED der kan opdrives, men jo godt for dig og dine holdninger til Samsung.
Ved heller ikke om trådstarter fravælger Samsung, han skriver at et Samsung til kr 10000 fra Bilka ikke var ham. Men Samsung laver mange modeller.
Ja, Samsung laver mange LCD modeller. Ligesom Sony, LG og hvad de ellers hedder.

Der er også uoverskueligt når de og TCL ( Ikke rigtig på markedet i DK) opfinder nye ord til deres LCD skærme.
#316870
Trådstarter nævner OLED ser lækre ud, men desværre rækker budgettet ikke til denne type skærm i den ønskede størrelse; det skal også lige nævnes, Samsung slet ikke laver OLED!

Det du har oplevet hos bekendte med et Samsung-TV, er, som andre er inde på, udelukkende et indstillingsspørgsmål relateret til deres "motion system", som du jo passende kan bringe videre til ejerne af TV'et, da det er noget mange er opmærksomme på, men ikke ved, man kan slå fra, hvilket som regel anbefales.
Det findes under "Avancerede indstillinger".
Dette link kan måske være til hjælp:

https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00080741/


Jeg ved godt Elgiganten og lignenede steder bruger en fidus med at rende rundt og lyse med en lommelygte ind på de forskellige TV-skærme, for at vise hvor overlegne de bedste modeller fra Samsung er, til at modvirke refleksioner fra direkte lyskilder, men de stuer jeg har været ude i, har det nu aldrig været et problem, specielt da lysstyrken er hævet markant på de forskellige TV, i forhold til, hvad vi så for få år tilbage.

Jeg ved godt, du, George, er ellevild med det, du kalder: " verdens bedste anti genskins skærm, da du altid finder en måde at smugle det ind i diverse tråde.
Måske er din stue specielt udformet, hvor du ynder at se TV om dagen med store panoramavinduer i siden, og med masser af spotlights tændte om aftenen, hvis du ser TV der, men min påstand er, at det ikke gør den store forskel under normale forhold, som folk ser TV under...
#316875
Supergris skrev: 16. jul 2020, 15:38
Jeg ved godt Elgiganten og lignenede steder bruger en fidus med at rende rundt og lyse med en lommelygte ind på de forskellige TV-skærme, for at vise hvor overlegne de bedste modeller fra Samsung er, til at modvirke refleksioner fra direkte lyskilder, men de stuer jeg har været ude i, har det nu aldrig været et problem, specielt da lysstyrken er hævet markant på de forskellige TV, i forhold til, hvad vi så for få år tilbage.

Jeg ved godt, du, George, er ellevild med det, du kalder: " verdens bedste anti genskins skærm, da du altid finder en måde at smugle det ind i diverse tråde.
Måske er din stue specielt udformet, hvor du ynder at se TV om dagen med store panoramavinduer i siden, og med masser af spotlights tændte om aftenen, hvis du ser TV der, men min påstand er, at det ikke gør den store forskel under normale forhold, som folk ser TV under...
Meget vigtig kommentar som burde danne presedens for fremtidige spørgsmål.
#316877
Helt ærligt PeterD, hvad kommenterer du for på dette? Har du set nogle Samsung tv med antigenskin, eller bare en Samsung skærm de sidste 5 år? Det er både min og mange andres opfattelse at du ikke ser nogle tv overhovedet, hvilket gør dit grundlag for at deltage i debatten til utrolig lille.. Æv for det.

Jeg har set Samsung skærme af forskellige modeller i folks stuer.. Min mening er nu at det ikke er nogen revolution ala en ny teknologi... Men det er bestemt rart og gør også en forskel, selv på en halv overskyet dag, når der ses Cykelløb.. Du kan også ( dog i noget mindre grad ) se forskel om aftenen fra genskær af lamper, men forskellen er udpræget i dagstimerne.. Er det nødvendigt? Nej, men det er rart.. Det er klima anlæg i din bil også.. Jeg vil hellere have det, end undvære det.
#316879
Rødtop skrev: 16. jul 2020, 17:18 Hvis man kommer fra et plasma, er alternativet vist kun oled!
Jeg blev ihvertfald ikke skuffet
Aaah..ikke helt enig her. Har selv haft Pana plasma og det var jeg utroligt glad for. Men mit nuværende Sony XE93 er det klart overlegen...også når det kommer til sort niveauet... :)
#316890
Kære alle - tusind tak for meget og brugtbart feedback.

Jeg ser det lidt som inden for mobiltelefoner: at der er et produktudvalg, som er utrolig bredt og meget avanceret, så mange ender med bare at tage hvad der nu end bliver anbefalet af ekspedienten i YouSee-butikken.

Mit håb var nok at finde TV-branchens svar på "sikre valg", ligesom man aldrig går helt galt i byen hvis man vælger årets nye topmodel iPhone eller topmodel fra Samsung.

Jeg tager to ting med herfra:

1. Jeres MANGE og meget forskellige svar viser i sig selv netop pointen i mit spørgsmål: for "almindeligt dødelige" kan det virkelig være en uigennemskuelig skov af produkter, hvor man har meget svært ved at fastslå det "rigtige" køb. Ikke engang entusiaster, som jer der interesserer jer for det, kan skabe en tråd her, hvor et eller to produkter træder frem som "skudsikre valg" (ikke ment som kritik - det handler nok reelt mest om at der ikke er en "iPhone" inden for TV-branchen).

2. Vi har åbenbart været bedre stillet med vores plasma-tv end jeg var klar over. Derfor afventer vi efteråret og sparer lidt mere op og satser på OLED.

Tusind tak for de mange reaktioner :)