Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316709
Står og overvejer et af de ovennævnte Android TV.

Vil umiddelbart gerne have et Android TV, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Bilka/Elgiganten har tilbud på philips lige nu men Sony har jeg set til 4500 også.

Philips har VA panel men Sony kører IPS.

HAVDE også set på LG 55SM9010 men det har ringe farveområde og statisk kontrast (specifikationer).

Hvad vil i anbefale i den prisklasse 3500-5000 på tilbud.
#316728
Jeg har lige købt et 55pus8204, det er et udmærket tv såvidt jeg kan vurdere. Især set i forhold til at jeg gav 3499,- kr. for det i Bilka.

Jeg er ikke ekspert i tv apparater, så du skal ikke bruge min mening til at bestemme dig. Tag ud og kig på skærmene, bed om at låne fjernbetjeningen så du kan se om det fungere som du ønsker. Køb det med hjem som du umiddelbart er mest tilfreds med, returner det til butikken hvis du fortryder købet.

Jeg har skrevet lidt om min research op til købet af apparatet her (der linkes til beskrivelser af opsætning og til andres oplevelse med tvet):

viewtopic.php?f=2&t=49998

Ved at søge på Sony modellem kan jeg se at den koster ca. det dobbelte som den fra Philips, ud fra webstedet for apparatet ser det ud til at det kan ca. det samme som Philips tvet (hvis jeg ikke husker helt forkert).

Jeg havde tidligere et Sony tv med Android og jeg er glad for at de supporterer deres produkter og bliver ved med at sende opdateringer ud (nu hvor jeg har solgt det til en nevø). Det var en af årsagerne til at jeg oprindelig købte det for 3 år siden, jeg ville have et styresystem på maskinen som bliver opdateret og jeg ville købe det fra en producent hvor man burde kunne forvente at de ville supportere det med opdateringer i en rimelig årrække (jeg bilder mig ind at det så er meget nemmere at sælge brugt senere).
#316818
prebenh skrev: 14. jul 2020, 17:02 Så bestilte vi et 65PUS8204 til 4.444,- i Bilka i går. Det håber vi bliver godt.
Lyder glimrende med VA panel ifg dette.

ModelScreen sizePanelSound
Philips 43 Pus7304 43 Zoll IPS 2.0 20 W
Philips 50 Pus7304 50 Zoll VA 2.0 20 W
Philips 55 Pus7304 55 Zoll IPS 2.0 20 W
Philips 65 Pus7304 65 Zoll VA 2.0 20 W

Indstillinger fra:
https://www.avforums.com/threads/50pus8 ... 394/page-7

Og under #173

Ambilight er lækkert, hvis det bruges rigtigt.