Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316650
Ja et af de klassiske spørgsmål men jeg prøver alligevel...
Da jeg er lidt solgt på nogapophæng og oneconnect box er det omdrejningspunktet, men jeg er total i tvivl om hvor jeg egentlig får det bedste TV for pengene.
Forbruget er Fodbold, formel1 og film (for os der går op i billedkval) og så en del flowtv for de andre...
Følgende TV er i spil pt men jeg hører da gerne på andre råd hvis jeg helt har overset noget (og nej OLED er ikke aktuelt grundet stuens indretning med store vinduer og en del flowtv med logoer/risiko for burnin)

Q9fn 8.995,- (få tilbage få steder)
The Frame 2019 9.997,-
The Frame 2020 12.995,-
Q90R 14.995,- hvis det eksistere endnu
Q95T 21.995,-

Håber folk kan hjælpe mig med lidt klarhed ;-)
Senest rettet af rasmus.zahle-limkilde 28. aug 2020, 22:23, rettet i alt 1 gang.
Af George1
#316651
Bedste billede i forhold til pris er helt sikkert Q9FN, dog må du så undvære verdens bedste anti genskins skærm som er på Q95T og på Q90.
Bedste billede uanset pris får du med Q90R hvis du er heldig at finde et , kan varmt anbefale Q90R.
Den bedste billedkvalitet der kan opdrives på et LCD 4k og tæt på OLEDS billedkvalitet.
Frame ville jeg se bort fra da det slet ikke har den billedkvalitet som de andre skærme du nævner, og når nu du skriver du går op i billedkvalitet.
#316652
Tak George1
Det gav da en frasortering.
Til det med billedet skal jeg nok lige påpege at jeg kommer fra en Sony fra 2012, så alt er en opgradering men forvente jo at kunne leve ligeså længe på den nye skærm.

Er der nogen logisk forklaring på at q90r bare er væk fra markedet men q9fn stadig kan opstøves?
Af George1
#316653
Elgiganten solgte rigtig mange Q90R.
Skal ikke kunne sige om der har været flere Q9FN i omløb, men Q9FN er altså stadig et superkøb, knivskarpt billede og kæmpe kontrast til under kr 9000 havde immervæk en vejledende pris på kr 28000.
Den har samme høje antal zoner som Q90R ca 480.
Men uanset hvad du vælger vil du få en kæmpe opgradering.
Af Globulus
#316659
Jeg vil tro mit LCD TV har været tændt i over 12.000 timer i den tid jeg har haft det. Så længe der er tale om et LCD TV *behøver* det ikke at være voldsomt negativt at et TV har stået tændt i hele åbningstiden i et år eller mere.

Det være sagt, så hænder det jo, at kunder (og somme tider ekspedienter) kører en finger hen over et panel fordi de synes det ser sjovt ud at farverne bliver tværet ud. Jeg har selv været ude for at en ekspedient gjorde det for at demonstrere fordelene ved at købe en dyrere model med glasfront, som var bedre beskyttet mod den slags mishandling.

Dertil kan TV'et jo også have været mishandlet ved opsætning og ved endeligt salg nedtagning, transport (uden original emballage?) og ny opsætning. Jeg ville selv være mest tryg ved at være den første der pakkede et TV ud af den originale emballage fra fabrikken og ikke noget der har stået udstillet eller været pakket ud for at blive "kalibreret".

Sælgeren ønsker sikkert at styre dig mod andre/nyere modeller, som der kan tjenes flere penge på, men når det er sagt, så er der ofte så mange gode tilbud, hvis man vælger det rigtige tidspunkt, at det skal være et ekstremt godt tilbud på en helt bestemt model man er ude efter for at det giver mening at købe en udstillingsmodel.
#316670
Tak Globulus…
Som jeg forstår dig, så vil du kort sagt hellere anbefale mig at slå til når jeg (læs konen) finder prisen mere rigtig (nærmeste tidspunkt bliver nok BF tænker jeg) på en ny Q95T end at købe en ny Q9FN eller en udstillingsmodel af Q90R?
#318393
Jeg prøver lige at hive fat i denne tråd igen... jeg tror aldrig jeg har været mere i tvivl om hvad jeg skal end nu efter yderliger 2 måneders betænkningstid og læsning herinde...

Jeg har en Sony KDL-46NX723 fra januar 2012 idag som jeg har været godt tilfreds med, men på solrige dage er glasfronten rent ud sagt noget lort... vi har gardiner som kan dække for det direkte solskin men da vinduerne er 3 meter lange er mørklægning ikke en mulighed og vi har derfor meget genskin i skærmen.

Tv'et bruges primært til streaming og flowtv for familiens (kone og børn) vedkommende. eget forbrug er hovedsagligt film og sport (F1 og fodbold).

Krav er 65" og max 15.000,-
Nice2have: no gap, one connectionboks (I know det kun er samsung)
Idet at konen ikke er helt enig i investeringens størrelse skal tv'et gerne kunne holde lige så lang en periode igen.

Generelt er jeg ikke vild med design/udformningen med ultratyndt tv, som så er tykt i den nederste til
Ærligt er jeg helt hub på en LG GX, men muligheden for den til 15.000 eksistere vist ikke i år og er den generelt ikke displayet værd?
Efter tonsvis af læsning herinde bliver jeg mere og mere i tvivl om jeg uden problemer kan tage en OLED eller om LED (og dermed nok en q95T er det bedste valg)...

Vi skal ud og investere i nye hårdevidevare og jeg tænker dermed om jeg kan presse dem i pris ved også at smide et tv oveni nu eller om jeg gør bedst i at vente til BF...

Beklager den lange tekst, men nu fik jeg lige luft for mine tanker og håber nogen kan guide mig bare lidt i den rigtige retning....
Af Beckham
#318396
Mange "ting" du har været omkring....tillader mig lige at smide endnu et bud ind. Bemærkede lige at Sony XG9505 er på bud til 7k. Pænt meget tv for pengene. Se evt. testen her på sitet.