Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SorenAT
#316597
Hej.

Jeg er på udkig efter et tv jeg kan have hængende i stuen, hvor væggen ikke er verdens største for et tv.

Jeg har pt. Et gammelt 42 tommer tv fra 2009 som jeg tænker er på tide at få skiftet ud.

Problematikken er dog den at siden den gang, er meget ændret sig i udvalget af tv.

Min væg er ikke særlig stor, og jeg er på udkig efter noget med god kvalitet, som ikke er større end 100 cm i bredden.

Jeg ville høre om nogen måske kunne pege mig i en bestemt retning. Mit budget er 12000, men aner ikke om den mængde penge er overkill for den størrelse af tv jeg kan få.

Jeg vil gerne spille, se film, stream og se tv (stream) på det.
Af LarsCJ
#316601
Du kan nemt finde et til det budget - langt de fleste er faktisk billigere.
100 cm i bredden rækker til et 43" TV. God billedkvalitet er p.t. som udgangspunkt et OLED-TV - men det mindste på markedet er et 48" LG, som er 107 cm i bredden. Fine alternativer er f.eks. Samsung QLED eller Sonys XH-serie, der begge fås i 43" på max. 100 cm.
Overvej om du kan finde en løsning, hvor et 107 cm som LG's (el. lign.) kan presses ind, f.eks. ved montering på et fleksibelt TV-ophæng. En del af fornøjelsen ved et Tv er også størrelsen - i hvert fald så længe billedkvaliteten er god. Og et moderne Tv er ikke så bastant i udtrykket som et TV fra 2009.