Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skyheart
#315440
Hvad vil i vælge af disse to tv der pt koster næsten det samme?
Sony XF90 har vel lidt ældre teknologi end Samsung Q70, men er Samsung så det bedste valg?
Af George1
#315441
Ville vælge Q70 grundet det er en nyere model og har væsentlig hurtigere smart tv/kanal skifte.
Billedmæssigt foretrækker jeg også Q70 selvom de er ret lige på det punkt.
Af henrik.yde
#315443
Begge TV er testet her på flatpanels, prøv evt. at læse dem:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1560323491
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1519274484
Nu skriver du ikke noget om pris og størrelse, men jeg gætter på at det er 65 tommer du går efter, og så kunne Q82R være et endnu bedre valg, da det kun er 2-300,- kr dyrere, men et noget bedre valg end de to andre kandidater.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... 82rat-2019
Af Elox
#315444
Hej.
Hvis det er 65” vi taler om, så ville jeg vælge Samsung 65Q80R til 7.999kr i Power fra mandag d. 8 juni. I forhold til Q70R har den gode betragtningsvinkler med et ekstra lag Ultra Viewing Angle filter. Et rigtig godt antireflex filter som giver mindre refleksioner på skærmen, høj lysstyrke i SDR og HDR. Samsung Q70R og Q80R er ikke så gode med hensyn til motion som Sony. Til gaming er Samsung det bedste valg.
Af PeterD
#315447
Gamer du meget, så er det Q70.

Højere lysstyrke i SDR, så.et det XF90.

Bedste Antirefleks, så er det XF90. Avsforum skriver:

"Depending on the room, the 900F gets a bit brighter and handles reflections a bit better. That could certainly put the X900F as the better choice.
Assuming you aren't getting a calibration, the 900F will have much more accurate color out of the box if that matters to you and follows the EOTF a little better. The 900F has a significantly better gradient. If you are aren't watching in complete darkness, the blooming others talk about is a non issue. I personally don't care what anyone else says in regards to motion. I have owned both Samsung and Sony, and I think the motion handling is noticeably better on the Sony even if a raw simplistic number shows them both the same."


https://www.avsforum.com/forum/166-lcd- ... html?amp=1

Bedste til sport og Action med hurtige scener, så er det XF90.

Rtings er enig og måske har Samsung løst problemet med undertekst belysningen ved en opdatering?

Men hvor finder du XF90 til under 6000 kr?
Af George1
#315458
Må stå fast på at efter min mening er Q70 et bedre køb, når nu trådstarter spørger direkte hvad man ville vælg af XF 9005/ Q70 så kan der altid linkes til div. test som passer ind i ens egen mening.
Af Basto
#315459
Hej jeg har Xf9005 i 65 tommer og jeg elsker simpelthen den dybe sorte farve som Sony tryllet frem i de her. Modeller. Et fantastisk billede kort sagt.
Så jeg vil så absolut anbefale den model. Og hvad angår styresystemet så kører android rigtig godt ( hvis man lige slår en del ting fra) og. Et plus er at det bliver opdateret et godt stykke ud i fremtiden. Det skal så siges at jeg ikke kender de andre modeller der anbefales.. Men den her kan jeg stå inde for. Prøv den

Mvh Michael
Brugeravatar
Af bbplayer
#315460
Basto skrev: 7. jun 2020, 10:52 Et plus er at det bliver opdateret et godt stykke ud i fremtiden
Det har Flatpanels så nævnt et sted, at Sony ikke længere tilbyder på længere sigt. Man får kun 1 operativ system opdatering , altså den som den er født med +1 en nyere, så f.eks Android 8 og så 9 . Det er surt men det lyder til at blive sådan Sony spiller i fremtiden.
Af aander01
#315462
Hej jeg har prøvet begge tv og mit valg faldt på xf 9005. Efter min mening er Sony bedre på billed kvalitet ,mens samsung er bedst på styresystemet og der ingen tv fabrikanter der opdaterer deres smart tv ud i fremtiden, heller ikke Samsung. Mvh ander
Af George1
#315470
Min kammerat har XF 9005 Kanal skifte er da mega langsomt, når du ikke køre igennem ekstern boks, har også set begge er mest til Q70 men de er ret lige billedmæssigt nå smag og behag er heldigvis op til den enkelte.