Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#315424
Jeg er rystet

Jeg er den nye ejer af et Samsung Q60R (65" version)
Men jeg er meget målløs over udviklingen af teknologien på fjernsyn,
Jeg har et Samsung KS7005 (55" 2016 model) som jeg altid har været utrolig glad for. Dette har hængt i stuen hvorfra jeg tilgår min stationære computer via netværket.
Computeren er altid at se i "kilder" og de delte filer på computeren kan tilgås, såsom billeder & video.
Jeg køber så et SM8600 fra LG og er ret chokeret over billedkvalitetet. Det kan simpelthen ikke konkurrere med en 3 år ældre model (KS7005, samme panel som i KS8000)
Derfor bytter jeg LG modellen og tænker at invistere lidt flere penge for at blive tilfreds. Jeg vælger at købe elgigantens tilbud på 65Q60R til 5999,-
Jeg får det smidt op på væggen men her starter problemerne så, billedkvaliteten er okay, og næsten så god som på min 2016 model (KS7005), lidt overraskende der ikke er forbedret noget på
3 års udvikling. Men det essentielle er nu at jeg ikke kan connecte til nogle af mine bluetooth headsets i lydoutput indstiller. Ingen af dem vil fjernsynet finde og jeg kan heller ikke tilgå min computer
via netværket.

Jeg tænker det må være en fejl og ringer ind til Samsung's support. Jeg får en særdeles mærkelig medarbejder i rører der nu fortæller mig at det er ikke alle headsets den vil finde, det er ifølge ham
kun udvalgte mærker der kan forbindes til nyere modeller. Jeg er i chok. Ligeledes mener han heller ikke at fjernsynet skal kunne være i stand til at se min PC!??!

Hvad sker der? Er der andre der har et samsung 2019 model i QLED serien som kan bekræfte at teknologien går den forkerte vej.

Jeg vil så nødigt ud og finde et LG igen, men hvis samsung ikke længere producerer TVs med de nødvendige funktioner så er det jo svært.

Hvis nogle ved om dette skyldes at det er købt for billigt så råb højt. Jeg er lidt på bar bund om det er hele Q serien der er udviklet på denne måde og om det er fordi man har sparet eller det skyldes det nye Apple play integrede del som ikke løser mit problem.

Vil meget gerne vide om det kan løses ved at købe q70r eller 80 eller 90.
#315427
Kan du sætte lidt flere ord på, hvad der er galt med billedet?

Generelt ville jeg nok sige, at du skal op i et OLED panel for at se den helt store forskel i billedkvalitet fra dit forrige TV. Det kunne være

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels

I forhold til dine tekniske problemer, vil jeg tro, at der er tale om en eller anden form for opsætningsfejl. Som du selv nævner, så burde det virke.
#315428
Du nævner ikke hvad det specifikt er du er utilfreds med, men du sammenligner en topmodel fra 2016 med en bundmodel fra 2019. Det er ikke helt fair. Q60 er godt nok en Q-serie, men i budgetsegmentet og den er på billedsiden ikke helt at sammenligne med de modeller, som ville svare overens med den du kommer fra rent modelmæssigt.
#315434
Rettelse: Jeg har nu fundet desktop pc så jeg kan se de delte filer fra netværket på TV'et. Dog støder jeg ind i nye problemer. Det viser sig at samsung ikke har købt rettigheder til at tillade DTS lyd i hele deres serie fra 2019. Desuden også 2018 & 2020. Dvs jeg kan ikke se filerne med lyd på. Det er fuldstændig til grin.
Bluetooth er stadig et issue. Jeg 4 enheder jeg kan tilkoble (3 bluetooth headset samt en b&o trådløs højttaler) Kun b&o højttaleren vil den parre med.

Btw: Jeg synes egentlig billedet er rimeligt til pengene, men for mit vedkommende er skærmene ubrugelige når de ikke understøtter DTS.
Der er sikkert mange hvor det vil være tilstrækkeligt fordi de ikke har behov for andet end at zappe rundt på forskellige kanaler og for dem er TVet egentlig et hæderligt et til prisen.

Lækkert med OLED modellen fra LG. Tror jeg laver et swap og ligger den sidste tudse så snart butikkerne åbner igen mandag :) Tak for info, havde dog håbet på at få et i 65" :(
#315453
Der er ret mange der ikke punger ud efter DTS licensen efterhånden, så Samsung er ikke alene. Samsung har dog heller ikke ville betale for Dolby Atmos til deres nye modeller, hvilket jeg ser som et større problem end DTS.
#315468
Bare rolig...der findes mange fremragende tv i 2020....også på LCD fronten..:-) Men ja, som det nævnes ovenfor, så sammenligner du en ældre topmodel mod en nyere model fra en lavere hylde. Kan godt forstå du ikke var tilfreds med LG'et. Det har IPS panel og vil naturligt stå dårligt mod en topmodel fra nogle år tilbage. LG laver nogle rigtig fine OLED tv, men får ikke voldsomt meget ros for deres LCD skærme.