Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#315377
Jeg stod og vaklede mellem et LG oled og en Samsung Q90R i 75". Jeg gik bevidst lidt på kompromis med billedekvaliteten for at få en skærm med slankt design der kan monteres helt tæt op ad væggen. Jeg er bekendt med at Q90R runder en anelse på bagsiden, hvilket betyder et meget smalt mellemrum mellem skærm og væg. Total afstand fra væg oplyses til 39,9mm. - altså 4cm. i runde tal. Det bekræftes også af Samsung's kundesupport.

Skærmen pakkes ud, hvorefter jeg kan konkludere at den er blevet lidt tykkere under transporten. Den måler reelt 4,5cm. og ikke 39,9mm

Herefter kan jeg så konkludere at No-gap beslaget heller ikke kan "skjules" i skærmen. Dvs. at når det hænger på væggen, er det markedsførte mål på 4 cm. lige steget til 7,5cm. i top og 4,5 i bunden. Med montage af afstandsstykker, således skærmen hænger helt lodret, er afstanden 6,5 - 7cm. - altså en øget tykkelse på mere end 50% af det markedsførte.

Først giver deres support mig ret i at der er noget der ikke stemmer (de har samme oplysninger som de markedsfører sig med). Men efter at have brugt 3 uger på at undersøge sagen, er deres kommentar: "Vi kan desværre ikke gøre yderligere i sagen, Dit tv understøtter no gap wallmountet pga vesa standarden, men det er dog ikke tiltænkt modellen. Derfor får du ikke den ønskede minimums afstand."

IKKE tiltænkt modellen...... det er stik imod al deres markedsføring.... Både forhandlere, Samsungs support funktion, Samsungs hjemmeside - de både beskriver det, afbilleder det og viser på film, at Q90R er beregnet til No-gap beslaget og får den til at hænge helt tæt med væggen.

Hvad f..... sker der lige for Samsung??
Kom da med løsningsforslag - nyere/ældre/dyrere/billigere model der stemmer overens med jeres markedsføring - en dekord til en smed der kan lave et beslag.....
I dont Care.... men lad da være med at gøre det til kundens problem at Samsung STOR LYVER i markedsføringen......
#315381
Jeg skal lige forstå problemet: hænger skærmen skævt når den sidder på no-gap? Det lyder helt skørt. Alle de demoer jeg har set af beslaget, har hængt som man ville forvente af noget der hedder “no gap”.
#315382
Jeg tror det bedste du kan gøre lige nu er at tage billeder af det ophæng og sende det ind til her, for der er noget der ikke passer helt sammen med din forklaring -hvorfor har du blandt andet afstandsstykker?
med de tv der understøtter no gap, der er der stanset ud i tv bagpå så beslaget kan være der....
#315389
Jeg skal gerne sætte lidt flere ord på :-)

Der er ikke tale om en fejl 40..... hvis det bare var således, så havde jeg jo en løsning.
Der er en udsparing i bagsiden til beslag, men dybden er kun ca. 8mm. og no-gap beslaget til en 75" måler knap 2cm. (og det er kun for delen der monteres på skærmen). Dvs. at beslaget rager mere end 1cm. bagud af skærmen. Når der nu er luft mellem skærm og væg, ja så vil tyngdekraften jo presse den nedre del så tæt på væggen som det kan, og skabe mere luft foroven = skærmen vinkler lidt nedad. Der er en form for afstandsstykker til skærmen, for at kunne skabe den vinkling som man har brug for (det skal siges at jeg benytter dem ikke - lader blot skærmen hænge med lidt vinkel).

Der hvor "sikringen" springer for mig, er at deres egen support siger at skærmen skal hænge helt tæt op ad væggen. Det viser de også på billeder på både hjemmeside og salgsfoldere. Men de vender så tilbage med en forklaring om at Q90R slet ikke er tiltænkt til No-gap beslaget og at udsparing slet ikke er dyb nok til at skærmen kan komme helt tæt til væggen - det er deres egne ord. Men hvorfor f.... manipulere de så deres billeder i markedsføringen og skriver noget helt andet.
#315392
Både og.... Jeg set denne film flere gange i min søgen på hvad der lige går galt.

Udsparingen ligner den på filmen, men en 75" bruger et andet beslag en de mindre. Beslaget ser også lidt anderledes ud. Men alle data omkring tykkelse af skærm, vægafstand osv. fra Samsung er de samme som en 65".
#315413
Hvorfor er det at Samsung lyver? Som du kan se i videoerne, så er der en lille afstand mellem skærmen og væggen, når den er monteret. Det vil der altid være uanset hvilket vægbeslag at man vælger.

De tal som bliver opgivet i specifikationerne, er for en løs skærm uden nogen former for vægbeslag eller fødder monteret. Så de ting kommer selvfølgelig oveni. Man kan aldrig nogensinde lave et vippebeslag, som skal hænge på et andet metal beslag i væggen på kun 8mm, som du skriver at fordybningen bag i fjernsynet er.

Hvordan måler du at skærmen er 45mm i stedet for 39,9mm? Hvad med at præsentere nogle beviser for det herinde, i stedet for bare at svine et mærke til...?
#315417
HrJensen1 skrev: 6. jun 2020, 09:56 Hvorfor er det at Samsung lyver? Som du kan se i videoerne, så er der en lille afstand mellem skærmen og væggen, når den er monteret. Det vil der altid være uanset hvilket vægbeslag at man vælger.

De tal som bliver opgivet i specifikationerne, er for en løs skærm uden nogen former for vægbeslag eller fødder monteret. Så de ting kommer selvfølgelig oveni. Man kan aldrig nogensinde lave et vippebeslag, som skal hænge på et andet metal beslag i væggen på kun 8mm, som du skriver at fordybningen bag i fjernsynet er.

Hvordan måler du at skærmen er 45mm i stedet for 39,9mm? Hvad med at præsentere nogle beviser for det herinde, i stedet for bare at svine et mærke til...?
Jamen du har helt ret i at det nok er svært at lave et sådant beslag på kun 8mm. Det er der problemet opstår, at udsparringen ikke er dyb nok til at give en montage helt tæt på væggen. Men så skal de jo ikke vise at det er muligt i deres markedsføring og oplyse det hos deres support. Nu har jeg ikke haft forgængeren til Q90R eller 950'eren fysisk i mine hænder, men jeg er ret skråsikker på at udsparringen i disse modeller er dybere og derfor kommer tættere på væggen.

Jeg prøvede faktisk at ligge billeder op i går, men det virkede ikke. Måske fordi jeg forsøger at ligge flere op ad gangen. Prøver igen :)

I øvrigt har jeg 2 andre Samsung skærme i huset, som jeg er fint tilfreds med, så jeg har ikke andre grunde til at "svine" mærket til. Men jeg køber specifikt denne skærm for at få et produkt som skulle kunne monteres helt tæt op ad væggen, hvilket giver et lækkert look, som jeg længe har ønsket mig. Så bliver man lidt pissed, når man punger 25K ud og det så ikke passer og de så heller ikke vil hjælpe. Det skal siges at forhandleren har gjort en god indsats for at tale med Samsung - så ingen bad feelings der.
Senest rettet af Trickle 6. jun 2020, 12:38, rettet i alt 1 gang.
#315418
Prøver igen med billeder
Vedhæftede filer
IMG_4658.JPG
IMG_4658.JPG (467.57 KiB) Vist 2850 gange
IMG_4657.JPG
IMG_4657.JPG (543.79 KiB) Vist 2850 gange
IMG_4647.JPG
IMG_4647.JPG (880.51 KiB) Vist 2850 gange
IMG_4655.JPG
IMG_4655.JPG (902.46 KiB) Vist 2850 gange
IMG_4637.JPG
IMG_4637.JPG (523.3 KiB) Vist 2850 gange