Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#314531
Hej

Jeg er ejer af et LG 55C6 + en tilhørende LG LAS855M soundbar som passer til (Der er en svag kurve på tv'et og den følger baren).

Tv'et er endda blevet kalibreret af ham gutten herindefra. :p

Tv'et fejler absolut intet, men alligevel spekulerer jeg på om jeg skulle sætte om til en nyere udgave, nemlig 55C9 da den igen er nede i en fornuftig pris.

Jeg bruger tv'et til streaming og en gang imellem noget live-tv via Chromecast (stadig streaming :p ).

Jeg er ret pernitten med ting og tænker at jeg ville få lidt bedre panorering og større lysstyrke på en C9 frem for en C6. Dette er grundene til at jeg ønsker at skifte. Mere og bedre processorkraft og lys i en ret oplyst stue.
Desuden spiller kæresten gerne PS4 (lige nu får hun ikke lov til det på mit C6), men når PS5 kommer, så kunne vi udnytte HDMI 2.1 og så også give hende lov til at spille i stuen ;)

Tror i det vil være et skifte værd eller er der i bund og grund ikke så meget forskel på dem?

Og hvad estimerer i mit nuværende setup måske kunne sælges for hvis jeg køber nyt? O_O
#314536
Hvis du er pernitten så er det helt sikkert et skifte værd for c6, jeg tror din C6 ville kunne sælges for omkring 4.000kr ifølge brugtmarkedet pt. En ny c9 55 står til 8000 pt

På billede siden oplevede jeg et godt løft i kvaliteten fra mit Sony A1 til C9. På stort set alle parametre
#314541
Hvorfor ikke bruge de sidste år af C6 til gaming, hvis der ikke er en god skærm nu. Du kan jo ignorere BI og lign, og så glæde dig over en ny C9 .

Jeg har selv C6 den bliver ikke solgt til den gensalgsværdi og så har den lidt BI som måske nogle vil være påvirket af, som ikke gør mig nogen forskel når jeg tænder :) Stadig en fed skærm, bare ikke stor nok.

Jeg vil jagte en god 77" OLED hvis muligt, om vi får indefrosne feriepenge, så er den købt :)
#314655
Tak for inputs til "mine tanker" :-)

Interessant at der er nogen der har prøvet at skifte fra 6'er serien til 8'eren og faktisk der har kunnet se en forbedring. Det synes jeg er spændende og noget af det der kunne få mig til at tage springet ud i et nyere tv en gang til :)
Det er det til tider hakkende billeder ved panoreringer der nok generer mig mest, men det virker som de nyere udgaver fra LG klarer den opgave langt bedre nu. Det ville være en stor "gave" for mig som ivrig tv-bruger.. hmm.. tænke tænke..

Som jeg synes jeg kan læse mig frem til, så er der ikke længere det store behov for at få en "professional" kalibrering ved de nyere tv da de alligevel har nogle indstillinger der er ganske præcise? Så kunne man da spare de 1200-1500kr det koster.. er i enige?
#314658
Det kan godt være du har ret, hans123.. :(

Angående at bruge den som spillekonsol-tv, så er det også en mulighed, men lige nu har vi til netop det formål et næste lige så stort sony (i ok kvalitet) som selvfølgelig kan håndtere HDMI men derudover også scart til når den helt gamle nintendo bliver trukket frem. Det formår LG C6 ikke så det ville være et lidt træls bytte.

Skulle man så sætte C6 i soveværelset som erstatning for den 24" der hænger der? O_O Det kunne være en super opgradering, men buen på C6 gør at TV'et ville hænge noget ud fra væggen og derfor vil komme til at sidde et sted hvor jeg sandsynligvis ofte vil banke ind i den (jeg er exceptionel god til at gå ind i ting :-) )

åh altså.. alle disse luksusproblemer :-)

Jeg må se om jeg snart får taget en beslutning :D