Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af larsenan
#314370
Hej, jeg skal hjælpe e ægtepar ca70 år til nyt tv på 40 ". De har nu et 26" og vil ikke have større.
jeg ved godt der ikke findes highend tv i denne størrelse, og de vil nok heller ikke give så meget 3000-4000 kr.
Det er vel bedst a finde et med et va panel, de vil gerne kunne se drtv, bruger pc nu , og hdmi til tv, men jeg ved ikke hvor meget smart tv man får for disse priser , og om det vil være fremtids sikret ret længe.
Jeg mener at til så billige penge er det måske bedst at finde et 1080p tv fremfår et 4k, hvor opskalingen sikkert ikke er særlig god.
Har i nogle forslag ?
Af PeterD
#314379
Vent til TCL 2021 modeller kommer om 1 måned.

Deres 6 serie er valgt til "Det bedste Budget"køb i USA
Af PeterD
#314380
Kan du finde et 43" RU7470 i dag, skulle det være rigtig godt.

Mon ikke dette kan det samme?

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Ved godt det er over budget, men hvis de ser meget tv, så er der ikke noget værre end hvis billedet er elendigt (dovne farver, panoreringer trækker skygger, tv'et kan ikke følge med i en actionfilm eller sport, lyden er hul og kedelig etc etc. Hvis de skal se tv 3-4 timer hver dag i X antal år, så syntes jeg ikke det er der man umiddelbart skal spare men det vil måske være at skyde gråspurve med kanoner at købe de aller aller bedste 43" tv. De koster jo omkring de 6-7000 kr..(Omtrent det samme som et 55" OLED med referencekvalitert) Det er ligefør det er :s hvis man ikke er voldsom entusiast.
Af larsenan
#314390
tak for svar, men tror du ikke det tlc fra 209 jeg linkede til er godt ?
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... tv-40es560
og er det ikke bedre med kun fuld hd når det skal bruges til boxer og drtv, der findes jo ikke meget i 4K.
jeg har læst på avforum at nogen er meget utilfredse med deres dyre topmodeller i 4k, da billedet er meget blødt, og dres 7 år gamle tv var meget bedre.
Du mener altså at dette samsung skulle være meget bedre?
Tlc bruger android 8, men det skulle kunne opdaters til version 9.
Hvad er bedst til drtv tisen eller android 9 ?
Af MartinCJ
#314403
Jeg har været glad for Sharp, men kender ikke den model, du linker til. Det er svært at finde reviews og få køber skærme i den størrelse. Det er nok bedst at tage ud i butikken og se på skærmene, såfremt i kan lege med indstillingerne og se det indhold i ønsker. Gerne et sted, hvor i kan levere det retur, hvis ikke i er tilfredse med skærmen, når den kommer hjem.
Af MartinCJ
#314404
Det ser ud til, at de har testet en del af de mindre TCL skærme på www.rtings.com

Men modelnavnene varierer fra kontinent til kontinent, men hvis du dykker lidt dybere ned i det, kan du nok blive lidt klogere på TCL skærmen.