Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#314242
Var oppe ved en kammerat igår og opdagede på hans Sony TV masser af tynde mørke vandrette linier der lige som brød billedet. De var mest synlige ude i siderne og i top\bund. Ved ikke lige præcis hvilkel model det er\var, men en 2019 og nok noget 8-serie. Modellen vel også lidt underordnet. Nogle som ved det kan skyldes? Det var på alle input...både hdmi og normalt tv.
#314243
Bemærkede lige HFR banneren her på siden i toppen. Vil faktisk sige at det jeg så mindede om det man ser i bogstaverne, hvor linierne som brød billedet på tv'et var noget mindre.
#314244
husker de gamle billedrørs-tv, der kunne vi på de lidt større ( visse fabrikater) også se striberne, billedet var opbygget af--måske samme fænomen ? det er ellers godt camufleret på moderne tv
#314255
Ja...jeg erindrer også jeg har set noget lignende før, men det er godt nok mange år siden. Så ja...det må have været på de gamle CRT tv. Jeg mener dog ikke det bør være der på et næsten nyt LCD tv fra et anerkendt brand i middelklassen. Det forsvandt selvfølgelig jo længere man gik væk, men stod man 1 meter fra var det temmelig tydeligt at se.