Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasJ
#313939
Hej venner.
Har lige er spørgsmål.

Kigger på 75" tv,

Elgiganten har deres Q95t (32.000,-) til 23.000,

Og deres nye Nanocell90 (2020) til 18.990,-

Har læst nettet tyndt og tykt. Og kan komme frem LG’en skulle være fremragende til gaming, dog med lidt kompromis med sort niveau, men bedre end sidste års SM9000 . Hvor Samsung Qled skulle være lid “fesent” at game på.

Jeg virkelig i tvivl. Hvad ville du vælge ? Og ønsker at høre Jeres mening da jeg ikke helt stoler på sælgerne i hhv Elgiganten og Power .

På forhånd tak

Andreas
Af Zion
#313943
Hold dig fra lg medmindre vi snakker oled. Lg har den ringeste lcd kvalitet af alle store lcd producenter.

Q95t er væsentlig bedre skærm.
Af AndreasJ
#313945
Jeg har ikk så meget forstand på den. Men da jeg oplevede den nye Nanocell 90 i power, må jeg da sige at jeg ikke oplevet dårligt på nogle måde :-)
Brugeravatar
Af hans123
#313946
Kort fortalt så kan man ikke vurdere en skærms billede i et supermarked

Men LG er ikke kendt for at lave gode LCD skærme.

Havde også valgt Samsung. Og der er en fin pris
Af lennon
#313949
hans123 skrev: 9. maj 2020, 14:56 Kort fortalt så kan man ikke vurdere en skærms billede i et supermarked

Men LG er ikke kendt for at lave gode LCD skærme.

Havde også valgt Samsung. Og der er en fin pris
Enig i alle 3 udsagn . .
Af AndreasJ
#313956
Enig i at OLED er bedre. Men det bliver også dyrt i 77” .. Og så er jeg sgu blevet bange for Burn-in risikoen.. bare tænken om at have en skærm til 30.000,- som går i stykker efter 1-2-3 år skræmmer mig.

Ang det Panasonic, så har den desværre ikke Hdmi 2.1 hvilket jeg rigtig gerne vil have..

Der er os en Q800t på tilbud til 28.000,- . Den er nok os lækker tænker jeg
Af Supergris
#313975
Samsung QE75Q90R var nede i 15000 kr. for 14 dage siden, så den er måske værd at holde øje med, den har dog ikke HDMI 2.1, men spørgsmålet er, hvor meget det er værd?

Kom lige til at tjekke Pricerunner for 75"ere. VILDT hvor meget skærm man egentlig kan få for pengene, f.eks denne LG til 6000 kr.:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all

Jeg kender ikke dit behov, men der sker vel ikke det vilde ved at købe den.
Måske den kan opfylde dit behov, ellers kan den vel altid ryge ind på gæsteværelset eller lign., hvis drømmeskærmen ryger ned i en god pris en gang i fremtiden?

Der sker en masse på markedet for tiden, når vi snakker om skærme over 65", og HDMI 2.1 er først lige ved at få fodfæste, så jeg vil vurdere, at der kan gøres betydeligt bedre køb i denne størrelse i løbet af det næste års tid eller to...