Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#313929
Hej,

Jeg har tidligere med stor succes fået hjælp herinde, så nu prøver jeg igen. Har lige læst en lang artikel og tråd her på forummet om eARC men må indrømme jeg ikke er super skarp på det.

Kort fortalt, så vil jeg købe den nye Sonos ARC Playbar med Atmos og jeg søger derfor en en anbefaling af et tv der er fuld kompatibel med den (eARC og Atmos).

Det skal være mindst 75" tommer, tynd ramme, tidligere været glad for indbygget chromecast i sony..

Nogle anbefalinger?

Har selv kigget på:
Sony KD85XG8596 85" til 16.889 kr
og LG 75" UHD TV 75UN8500 til 13.999 kr
via denne Pricerunner søgning https://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr ... 760=70_100
#313940
På en stor skærm vil jeg mene du kan mærke forskel på det roligere billigere, og motion bearbejdning, som jo er Sony's bedste siger folk, så det er nok ved sport man bedst oplever det. Jeg ser ikke meget sport, så om jeg mærker det ved jeg ikke. På min PC (Sony 43XF8577/120hz) synes jeg klart billede blev bedre end min gamle lg 43" som kun var 60hz, mener jeg nu at det giver et bedre billede.

Denne artikel kan måske hjælpe en smule: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1288865091

Der er vist før påpeget en 24p pointe. At du kan ikke få et pænt 24p billede på 50hz (ie 50hz/24) men derimod 120/24 = 5 , skulle give et pænere resultat som udgangspunkt, så til film må du vinde lidt der.
#313991
Sport bliver sendt ved enten 50 Hz eller 60 Hz, så intet at vinde der, med mindre du er fan af interpolation...

At sammenligne to TV med hinanden for derefter at konkludere, at det er den højere opdateringsfrekvens, der er skyld i en bedre billedkvalitet, mener jeg heller ikke er retvisende.
Det er muligt at finde et TV med 60 Hz, der banker et TV med 120 Hz, men som regel er 120 Hz en selvfølge, når man vælger et TV i de bedre klasser...
#313994
Supergris skrev: 10. maj 2020, 17:54 Sport bliver sendt ved enten 50 Hz eller 60 Hz, så intet at vinde der, med mindre du er fan af interpolation...

At sammenligne to TV med hinanden for derefter at konkludere, at det er den højere opdateringsfrekvens, der er skyld i en bedre billedkvalitet, mener jeg heller ikke er retvisende.
Det er muligt at finde et TV med 60 Hz, der banker et TV med 120 Hz, men som regel er 120 Hz en selvfølge, når man vælger et TV i de bedre klasser...
Der er jeg ikke enig, og der må matematikken vel overbevise dig eller mener du at 24p fungerer bedst på 50hz tv? :) Nå ikke?