Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#313953
henrik.yde skrev: 8. maj 2020, 21:02 Ja, helt enig, jeg har heller ikke oplevet lyden som noget særligt ved Q9FN, kun flad og tam som ved de fleste skærme.
Det var da en overdrivelse der ville noget. Blandt alle fladskærme med indbyggede højttalere er der en MEGET væsentlig forskel på lydkvalitet. Tager man topmodellene fra Sony, LG, Panasonic og Samsung og sammenligner lyden i dem med lyden fra midend og lowend segmentet, er der utvivlsomt en verden til forskel. På samme måde er der også kæmpe forskel i lyden fra highend soundbars og lyden fra de billigste soundbars.

Sådan er det desværre med nogle folk, der bare stædigt skal benægte og være uenig ;;)
#313954
Supergris skrev: 8. maj 2020, 20:57 Jeg vil ikke mene, at opgivelsen på effekt kan bruges direkte at konkludere, at lydkvaliteten eller sågar ydelsen er bedre ved sammenligning af modeller (45 W vs. 60 W), da der både kan være forskel på den måde de opgiver/måler effekten på, og driftseffekten af de enheder, de(n) forstærker skal drive.
Noget af effekten kan i nogle tilfælde også gå til at drive evt. Atmos-enheder, der for det meste blot gør lydbilledet mere konfust, så det i nogle tilfælde anbefales ikke at bruge dem.
Det var da en masse måske'er og stor tvivl der kom til udtryk her. Noget konkret eller anden form for solid dokumentation der bakker påstandene/teorierne op ville da være interessant.
I alle de år jeg har købt tv siden jeg flyttede hjemmefra har effekten målt i watt, været det bedste udgangspunkt for at få en idé om lydstyrke og lydkvaliteten i tv. Det betyder naturligvis ikke at det er ufravigelig tommelfingerregel at et tv med 60w altid lyder bedre end et tv med 55w.
I følge de fleste reviews er Q9FN faktisk bestykket med lydkomponenter der giver en meget stor og flot lyd....og kan selvfølgelig ikke sammenlignes med lyden fra en soundbar der koster kr 2.000-20.000.
#313957
Jeg har ændretmine krav en smule (55” til 65”)
Og er faldet over dette tv:
Philips 65PUS7354 som jeg kan købe til 5500kr
Har folk en lille erfaring med billede? - så det blot hurtig og var imponeret over billedet. Og ved i om det fåes i sort?
#313959
LasseSchmucker skrev: 9. maj 2020, 17:54 Jeg har ændretmine krav en smule (55” til 65”)
Og er faldet over dette tv:
Philips 65PUS7354 som jeg kan købe til 5500kr
Har folk en lille erfaring med billede? - så det blot hurtig og var imponeret over billedet. Og ved i om det fåes i sort?
Det fåes ikke i sort, læs iøvrigt testen her:

https://www.lydogbillede.dk/test/tv/tv- ... 4-12/?hw=1
Vær så lige opmærksom på at du for 500,- kr mere kan få dette her, som er identisk med Philips 8804, dog uden indbygget soundbar:
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/phil ... /100538752
Senest rettet af henrik.yde 9. maj 2020, 19:54, rettet i alt 1 gang.
#313960
IT-Bruger skrev: 9. maj 2020, 17:23
henrik.yde skrev: 8. maj 2020, 21:02 Ja, helt enig, jeg har heller ikke oplevet lyden som noget særligt ved Q9FN, kun flad og tam som ved de fleste skærme.
Det var da en overdrivelse der ville noget. Blandt alle fladskærme med indbyggede højttalere er der en MEGET væsentlig forskel på lydkvalitet. Tager man topmodellene fra Sony, LG, Panasonic og Samsung og sammenligner lyden i dem med lyden fra midend og lowend segmentet, er der utvivlsomt en verden til forskel. På samme måde er der også kæmpe forskel i lyden fra highend soundbars og lyden fra de billigste soundbars.

Sådan er det desværre med nogle folk, der bare stædigt skal benægte og være uenig ;;)
Nu er vi altså flere der har set og hørt TVet, billedet er i topklasse, lyden er langtfra, og sådan er det jo med de fleste skærme desværre. Hvis ikke du kan tåle at folk er uenige med dig her på FP, så find dog på noget andet, der er jo ingen der tvinger dig til at deltage i debatten :D
Af George1
#313962
Synes nu det er rart at høre fra nogen der har en anden mening , giver forøvrigt IT bruger ret, jeg kom fra en Samsung 7 serie, har nu en Q90 og den lyder simpelthen fantastisk i forhold
til min tidligere 7005.
Vil da være ked af hvis jeg skulle undvære IT brugers input og kommentare, men måske jeg bare ikke forstår din (Henriks Ydes) joke.
#313967
henrik.yde skrev: 9. maj 2020, 19:46 Hvis ikke du kan tåle at folk er uenige med dig her på FP, så find dog på noget andet, der er jo ingen der tvinger dig til at deltage i debatten :D
Pudsigt nok du ikke selv kan se det, men det er faktisk dig selv der ikke tåler anderledes meninger....og bare gør hvad du kan for at komme på tværs.

Hvorfor kan du dog ikke bare forstå og acceptere at der er forskellige typer og kvaliteter af lydsystemer, som betyder forskelle i lydoplevelsen der er meget væsentligt forskellige - hvis du tager et tv til kr 2.999 og holder det op med et tv til 15.999, så skal man have en usædvanlig ringe hørelse hvis man stadig mener at lyden er ens - eller også er man bare en hårdnakket fornægter - hvilket der ikke findes en hjælp til, kun fornægteren kan hjælpe sig selv.

Dine ovenstående ord passer altså bedre til din egen person...så dem genbruger jeg lige og sender retur med venlige hilsner :p
Senest rettet af IT-Bruger 9. maj 2020, 21:12, rettet i alt 1 gang.
#313968
George1 skrev: 9. maj 2020, 20:03 Synes nu det er rart at høre fra nogen der har en anden mening , giver forøvrigt IT bruger ret, jeg kom fra en Samsung 7 serie, har nu en Q90 og den lyder simpelthen fantastisk i forhold
til min tidligere 7005.
Vil da være ked af hvis jeg skulle undvære IT brugers input og kommentare, men måske jeg bare ikke forstår din (Henriks Ydes) joke.
Tak George, rart med en bruger der bekræfter at ikke alle tv lyder helt ens.

Undrer mig lidt over at henrik.yde bare ignorerer den kendsgerning at alle tv ikke lyder ens. Så kunne man ligeså godt sige at alle tv viser lige godt/dårligt billede, alle æbler smager ens, alle kager er lige søde osv osv.....at han så kan have en mening om, at en soundbar lyder endnu bedre og at tilføjer man en subwoofer får lyden endnu et boost og løft, kan jeg forholde mig til - men ikke det utidige og useriøse generaliserende nonsens han bare lukker ud.

"jeg diskuterede med en tåbe....og jeg tabte" O_O
#313970
IT-Bruger skrev: 9. maj 2020, 21:01
George1 skrev: 9. maj 2020, 20:03 Synes nu det er rart at høre fra nogen der har en anden mening , giver forøvrigt IT bruger ret, jeg kom fra en Samsung 7 serie, har nu en Q90 og den lyder simpelthen fantastisk i forhold
til min tidligere 7005.
Vil da være ked af hvis jeg skulle undvære IT brugers input og kommentare, men måske jeg bare ikke forstår din (Henriks Ydes) joke.
Tak George, rart med en bruger der bekræfter at ikke alle tv lyder helt ens.

Undrer mig lidt over at henrik.yde bare ignorerer den kendsgerning at alle tv ikke lyder ens. Så kunne man ligeså godt sige at alle tv viser lige godt/dårligt billede, alle æbler smager ens, alle kager er lige søde osv osv.....at han så kan have en mening om, at en soundbar lyder endnu bedre og at tilføjer man en subwoofer får lyden endnu et boost og løft, kan jeg forholde mig til - men ikke det utidige og useriøse generaliserende nonsens han bare lukker ud.

"jeg diskuterede med en tåbe....og jeg tabte" O_O
Det var dog en ualmindeligt arrogant og ubehagelig kommentar.

Tilbage på sporet, lyden fra fladskærme strækker sig fra elendig til "det går an", kun Philips topmodeller samt det samme fra Sony og Panasonic nærmer sig noget acceptabelt.
#313972
henrik.yde skrev: 9. maj 2020, 22:04 Ja, men skidt med det, det er jo (desværre) ikke første gang at han har gjort sig uheldigt bemærket, og endda er blevet irettesat af moderator,se bare her:
viewtopic.php?f=2&t=49378&p=309542#p309542
Du er en tålmodig/ sindig mand Henrik, jeg havde samlet handsken op og givet igen...

Uacceptabelt niveau, han kører på, vil jeg mene!