Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tgan
#313605
Jeg er ved at købe nyt tv men kommer pludselig til at tænke på vigtigheden af HDMI 2.1.
Er det noget I mener et nyt tv bør have i dag, eller kan man godt vente 5-7 år indtil det skal skiftes igen? Jeg bruger ikke Playstation eller Xbox kun en 4K Panasonic harddiskoptager.

Jeg tænker lidt på at købe et LG C9 eller Sony XG9505 nu hvor de er billige:


EDIT: Links til forhandler fjernet. /Admin
Af Beckham
#313606
HDMI 2.1 er primært relevant hvis du skal have en af next gen konsollerne som kommer senere på året.

Synes den der shop siger mig et eller andet.....måske andre herinde kan huske det? Synes jeg har hørt noget dårligt om den.
Brugeravatar
Af hans123
#313608
Mon ikke der gøres lidt skjult reklame fra den butik igen

Jeg turde ikke handle der.
Et firma med taletids kort som telefon nr. og holder ophørs udsalg
Af Henxian
#313615
LG C9 har HDMI 2.1, så den kan du købe.

Lad være og købe den på hjemmesiden du har henvist til. Elgiganten har den til samme pris og billigere, hvis du køber et returneret fjernsyn.
Af jng
#313616
Beckham skrev: 2. maj 2020, 01:18 ...
Synes den der shop siger mig et eller andet.....måske andre herinde kan huske det? Synes jeg har hørt noget dårligt om den.
Bemærk det lille e-mærke, der lynhurtigt forsvinder under den gule “dymo” på forsiden: I sidste uge var e-mærket, da det ikke blev skjult, ikke klikbart...

Men 11.999 kr. for et apparat, der ellers koster 33.000 kr., er da billigt – hvis det er på lager hos leverandøren til ophørsudsalg.
Brugeravatar
Af TBC
#313621
Tgan skrev: 2. maj 2020, 00:37kommer pludselig til at tænke på vigtigheden af HDMI 2.1.
Er det noget I mener et nyt tv bør have i dag, eller kan man godt vente 5-7 år indtil det skal skiftes igen? Jeg bruger ikke Playstation eller Xbox kun en 4K Panasonic harddiskoptager.
Din 4K harddisk optager er fløjtende ligeglad med HDMI 2.1, den benytter selv 2.0. Jeg istemmer mig koret og smider lige lidt ekstra oven i og siger at HDMI 2.1 i et 4K TV primært har betydning for folk der benytter TV'et ikke blot til fremtidige HDMI 2.1 konsoler, men også HDMI 2.1 PC'er på skærmen og så naturligvis for 8K TV. Men et 4K TV der skal fremvise SD til 4K HDR videosignaler har ikke noget fornuftigt at bruge HDMI 2.1 til - fraset den lille detalje at man engang i fremtiden vel ville kunne få en ekstern Streamingboks med HDMI 2.1 man kunne forestille sig udnyttede VRR ved skift af framerate og man dermed kunne undgå den kortvarige blanking forbundet med skift af framerate.
Af ALS
#313710
hans123 skrev: 2. maj 2020, 07:18 Mon ikke der gøres lidt skjult reklame fra den butik igen

Jeg turde ikke handle der.
Et firma med taletids kort som telefon nr. og holder ophørs udsalg
Godt at admin hurtig slettede linket til Danshopping-punktum-com
I må endelig IKKE handle hos dette firma.

For 4 dage siden blev jeg bekendt med dette:

Under "Kontakt Os" har de angivet mit CVR-nummer og min virksomheds navn som ejer.
Jeg er netop blevet kontaktet PriceRunner, da de også har brugt mit navn i forsøget på at blive optaget på PriceRunner.

Jeg ejer ikke denne virksomhed, har ingen relationer til den og havde ikke hørt om den før en vaks medarbejder hos PriceRunner lige ville tjekke op.

Adressen er en postboks-adresse, telefonnummeret et taletidskort, det påståede ApS findes ikke i CVR-registret og domænenavnet er registreret anonymt.

Sagen er meld til politiet.
(mine oplysninger er nu fjernet, men jeg har screen-dum og kopi af mail)