Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#313530
C9 ville for mig at være at foretrække, den er nyere end den Phillips der, den er bedre på bevægelse, smart tv er bedre. Den er mere fremtidssikret med HDMI 2,1 hvis du skal have et spillekonsol til det på et tidspunkt..

Hvis du er glad for Ambilight kan det jo trække til Phillips fordel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#313546
Jeg vil mene, at man skal være meget bevist om hvad man opgiver ved at spare 1000 kr når man tager Philips’en. Saphi-systemet vil nok føles en smule bedaget, og en ekstern boks vil alligevel løbe op, så prøv den lige først.
Af George1
#313559
Fint nok synes stadig at det er underligt at man har så travlt med at fortælle at QLED bare er et led og så blindt anbefale et OLED, uden at gøre opmærksom på burn in kan blive et problem, kan selvfølgelig læse andre tråde om dette men der er også andre tråde om QLED/LED.
OLED giver naturligvis et bedre billede end Q70 men koster også mere.
Jeg synes Q70 er lidt undervurderet, der er et rigtig godt billede på den.
Af seztor
#313560
George1 skrev: 1. maj 2020, 10:23 Fint nok synes stadig at det er underligt at man har så travlt med at fortælle at QLED bare er et led og så blindt anbefale et OLED, uden at gøre opmærksom på burn in kan blive et problem, kan selvfølgelig læse andre tråde om dette men der er også andre tråde om QLED/LED.
OLED giver naturligvis et bedre billede end Q70 men koster også mere.
Jeg synes Q70 er lidt undervurderet, der er et rigtig godt billede på den.
Tak for svar George
Vil du købe det nye Samsung der lommer nu her i maj eller vil du være ok med q70
Af PeterD
#313568
...Forstå så ikke at man vælger samme mærke igen når man ved at et af problemerne med mærket har været den ringe indmad, kondensatorer og når OLED kun er få 100 kroner dyrere

Men hvis man er glad for det, og for feks Tizen, skal man selvfølgelig stille sig tilfreds med det og overveje en forsikring.
Af seztor
#313570
PeterD skrev: 1. maj 2020, 12:56 ...Forstå så ikke at man vælger samme mærke igen når man ved at et af problemerne med mærket har været den ringe indmad, kondensatorer og når OLED kun er få 100 kroner dyrere

Men hvis man er glad for det, og for feks Tizen, skal man selvfølgelig stille sig tilfreds med det og overveje en forsikring.
Og det er indmaden der er ringe ved jeg ikke. Ved bare det har været et godt TV.
Brugeravatar
Af Pede8000
#313577
.... det er IKKE mig George! :D
Af henrik.yde
#313581
seztor skrev: 1. maj 2020, 13:05
PeterD skrev: 1. maj 2020, 12:56 ...Forstå så ikke at man vælger samme mærke igen når man ved at et af problemerne med mærket har været den ringe indmad, kondensatorer og når OLED kun er få 100 kroner dyrere

Men hvis man er glad for det, og for feks Tizen, skal man selvfølgelig stille sig tilfreds med det og overveje en forsikring.
Og det er indmaden der er ringe ved jeg ikke. Ved bare det har været et godt TV.
Nå, har det været et godt TV ?? Jeg synes måske at det er for tidligt at en topmodel fra 2014 går i stykker, men du kan selvfølgelig bare ha været uheldig.
Af PeterD
#313584
Torben Rasmussen skrev: 1. maj 2020, 13:07 Få nu hold i den konstante hetz, Peder.
Det er jo ikke en decideret hetz, men nærmere en konstatering.

I et lyst rum er QLED/LCD fantastisk og jeg ville ønske Sony lavede førstnævnte


@Henrik.yde ser i øvrigt ud til at være på bølgelængde med undertegnede.

Ved så ikke om han er forhandler men tror det ikke.
Af henrik.yde
#313590
På bølgelængde ?? Jeg ser ihvertfald ingen grund til at drive en hetz mod bestemte mærker, men i den konkrete situation synes jeg godt at en topmodel fra Samsung 2014 kunne have holdt lidt længere. Derudover indrømmer jeg gerne min forkærlighed for OLED, pga den fantastiske billedkvalitet, hvilket selvfølgelig også afspejles i mine anbefalinger. Og nej, jeg er ikke forhandler, og ja, det er mit rigtige navn jeg bruger her.
Af George1
#313592
seztor skrev: 1. maj 2020, 11:39
George1 skrev: 1. maj 2020, 10:23 Fint nok synes stadig at det er underligt at man har så travlt med at fortælle at QLED bare er et led og så blindt anbefale et OLED, uden at gøre opmærksom på burn in kan blive et problem, kan selvfølgelig læse andre tråde om dette men der er også andre tråde om QLED/LED.
OLED giver naturligvis et bedre billede end Q70 men koster også mere.
Jeg synes Q70 er lidt undervurderet, der er et rigtig godt billede på den.
Tak for svar George
Vil du købe det nye Samsung der lommer nu her i maj eller vil du være ok med q70
Velkommen.

Jeg ville købe Q70 inden den udgår, er klasser bedre end Q75 2020. 2019 var en rigtig god årgang for Samsungs
QLED/LED.