Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ramboost
#313197
Hej

Jeg skal have er Samsung The Frame 2019 model op at hænge på min væg i mit helt nye hus. Da jeg fik lavet el-planen for det nye hus fik jeg sammen med HiFi-klubben lavet alle stik (strøm og en masse Ethernet) på væggen bagved hvor TVet skulle hænge. Jeg har nu fået mulighed for at “arve” et 65” Samsung The Frame 2019 model med One Connect Box. Det er jo meget fint, men så ryger hele konceptet med alle mine fine stik bag TVet fra hinanden, og jeg er tvunget til at have det lille kabel synlig på væggen og det store skrummel af en One Connect Box stående et sted i nærheden, og det ærgrer mig gevaldigt.

Mit spørgsmål er, er der nogen der ved om jeg på nogen måde kan forlænge One Connect Cable gennem en adapter via Ethernet ligesom man kan med eks HDMI?

På forhånd tak.
Af ZackGem
#313234
Som jeg forstår det, er det ikke længden der er problemet - Men at det er de eksisterende vægstik (læs RJ45), som ønskes brugt.
Selv hvis der er træk rør, tror jeg ikke stikket kan gå med igennem.
Af Ramboost
#313245
Tak for jeres indspark. Ganske rigtig som ZackGem skriver, så er det ikke så meget længden men mere det faktum at jeg kun har Ethernet kabler trukket. De går mellem indermuren og ydermuren, så jeg har ikke engang en kabelkanal at trække kabler i. Og jeg synes ikke rigtig om ideen om at “sprætte” væggen op i mit spritnye hus for at trække et propriatært kabel.
Brugeravatar
Af bbplayer
#313274
Tænk, jeg bemærker mest at kabel og one connect kaldes skrummel , når man sætter et skrummel af en 65" op på væggen inde for samme areal? Præcis hvad er det for et rum hvor et 65" skrummel kan være men ikke en boks som tilsluttes. svømmehal? med vand under?

Man skjuler jo kabler i væg og dette kabel kan du jo også skjule i væggen med en tyndere revne og fuge den til, så den er usynlig, det er vel nyt, så du kan hurtigt få samme farve på væg endnu?
Af Globulus
#313276
Du skal bare have noget kabelstyring a la det her: https://a4.pbase.com/o6/72/325172/1/136 ... XB.TV2.jpg

Tilfældigt billede fra nettet. Ikke min opsætning, men ovre i den samme stil. Meget fleksibel løsning og med tiden bliver man blind overfor det rod, der er synligt fra forsiden.

@bbplayer: Du aner ikke, hvordan hans indervæg ser ud. Det kunne meget vel være et større projekt at lave en ny revne og efterfølgende skjule den.

@OP: Seriøst: Lær at leve med den lille imperfektion at skulle se på et tyndt OC kabel - eller find et andet TV.
Af mbm
#313431
Har et "gammelt" samsung KS8000 TV som Samsung dengang synes var enormt smart med ekstern boks for tilslutninger.
Men i disse tider hvor alt er app baseret og "man" ikke længere har brug for antennestik og 2-3 HDMI tilslutninger til div. eksterne enheder så er den eksterne boks mere i vejen end til gavn.
Jeg har kun behov for at koble en AppleTV til TVét og intet andet. Derfor et denne boks kun til besvær...
Har søgt lidt på emnet, men er det korrekt at der slet ikke er bare 1 HDMI indgang i TVét? Så jeg er tvungen til at kable den skide boks for at få mit AppleTV sat til?
Brugeravatar
Af bbplayer
#313434
@mbm
Det er da dejligt du kan undvære strøm kabel i dit setup, det er vi mange som ønsker er muligt.

Boksen er vel også den som giver strøm til tv?
Af mbm
#313436
bbplayer skrev: 29. apr 2020, 14:01 @mbm
Det er da dejligt du kan undvære strøm kabel i dit setup, det er vi mange som ønsker er muligt.

Boksen er vel også den som giver strøm til tv?
nej strømkabel er separat.
Så der er bare en indgangs HUB/switch boks :(
Så hvis der fandtes et adapterkabel fra HDMI til dette samsung kabel ville det være fint