Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#313152
Forstår ikke polemikken.

Kan tydeligvis se hvem der er fortaler for LCD og hvem der er fortaler for OLED.

En af de seneste artikler vedr. emnet.

https://www.google.com/amp/s/www.digita ... led/%3famp

Det bliver uafgjort....

Jeg brugte 2 brugernavne fordi jeg blev logget ud af mit første. Jeg fik at vide at jeg skulle ændre navnet, men efter et stykke tid virkede mit gamle igen.. :s
Af George1
#313153
Jep ok, det var Peder D der blev blokket. tak for info.
Er nu heller ikke tilhænger af at smide folk ud, fint med forskellige holdninger/meninger det giver liv til debatten.
Brugeravatar
Af Pede8000
#313154
George1 skrev: 25. apr 2020, 09:43 Jep ok, det var Peder D der blev blokket. tak for info.
Er nu heller ikke tilhænger af at smide folk ud, fint med forskellige holdninger/meninger det giver liv til debatten.
Der er ingen der er blokeret. Det skriver Torben i et indlæg længere oppe.

Mener du, at man skal lave en debat blot for debattens skyld?
Så forstår jeg bedre hvorfor du blander dig i alle OLED tråde.

Jeg kunne sagtes skabe uro i andedammen, hvis jeg gik i dine tråde og skrev om alle de dårligdomme der er forbundet med LCD i almindelighed og Samsung i særdeleshed.

Det gør jeg bare ikke, fordi jeg ikke føler det bidrager positivt.

Nok om det, fra min side.

Som du, på din egen måde, skiver er det et frit forum. :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#313156
George1 skrev: 25. apr 2020, 09:13
MigSelv skrev: 25. apr 2020, 00:13
George1 skrev: 24. apr 2020, 20:08 Jo dejligt men det er ikke dig der er smidt ud af dette forum grundet altid negativ over for Samsung, og så har skiftet bruger navn?
Tror du ikke, at du roder rundt i brugernavne? Der er forskel på PeterD og Pede8000, men tal og bogstaver kan være svære at forstå.
Jeg vil da foreslå, at du stopper med, at anklage brugere for “navnefusk”.
Måske du ikke kan forstå det, ja tal og bogstaver er nok svært for dig, vil foreslå du stopper med at blande dig i noget du ikke ved noget som helst om. Spurgte om det ikke var ham der hedder Peter D.
Anklager skam ikke nogen det var bare ikke fair at debattere under 2 brugernavne gav vild forvirring og dobbelt konfekt Peter D skiftede bruger navn efter at være blokeret af dette site, pga en altid total negativ tilgang/omtale af et bestemt mærke, som jeg husker det.
Nu er det jo ikke mig der roder rundt i brugernavne, og kaster om sig med beskyldninger omkring profilfusk. Det kunne være, at du skulle vende klaphatten om, og vågne lidt op :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#313158
George1 skrev: 25. apr 2020, 11:01 Du ved ikke en kæft om det så klap dig selv.
Det må jeg jo gøre, da jeg kan se, at du roder rundt i profilnavne. Så vil stoppe her, du har udstillet dig selv rigeligt.
Af George1
#313159
Roder ikke rundt overhovedet, søg og du vil finde.
Jeg har sgu da ikke udstillet mig selv PederD ved godt hvad det drejer sig om. Du kan jo selv søge, jeg bruger ikke mere tid på dette farvel og må du have en fantastisk lørdag med eller uden klap.
Af jesperkbh
#313164
Hvor får man meget relevant info herinde når man spørger til et specifikt tv. Jeg kan forstå i har brug for god plads til de der personlige diskutioner, men kunne i ikke oprette en tråd til det sp vi andre har mulighed for at vælge til og fra?
Af kennethbrdk
#313168
Pede8000 skrev: 24. apr 2020, 20:38 Tillykke med dit nye TV.
Ja, det er en fornøjelse, selv almindelige TV-programmer set godt ud, ikk?
Har du prøvet med noget HDR?
Takker, ja jeg har set et afsnit af Blue Planet II, som jeg har på på UHD med HDR, og Braveheart som også har HDR. Jeg har set EL camino på Netflix i Dolby vision og så har jeg set nogle klip fra timestormfilms på youtube og så lige lidt serie på viaplay som dog kun er i HD og alt ser fantastisk ud. Nu kan jeg godt se mit ISF kalibreret Panasonic plasma VT50 er fra 2011 :p - MEGET tilfreds med mit køb til den pris.
Af pixelicious
#313252
Er der nogen der rent faktisk har det her TV, der vil kunne sige noget om hvor tæt man realistisk set kan hænge det på væggen? Måske endda poste nogle billeder af den optiske lydudgang?
Af Bigby
#313262
Min står på foden, så jeg har ingen erfaring med vægmontering. Men hvis du kan nøjes med de sidevendte tilslutninger, kan du dels montere klappen, der skjuler kablerne, dels komme ganske tæt på væggen.

Værre er det, hvis du fx skal bruge den optiske lydudgang, som peger bagud. Modsat tidligere årgange har Panasonic nu i det mindste placeret ethernet-stikket korrekt (altså sidevendt).

Mht mit tidligere spørgsmål om de mest "korrekte" billedindstillinger, synes konsensus på nettet at være Professionel1 til dagslys og Professionel2 til mørke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#313301
Med klappen på, så mister du nogle HDMI-porte, hvilket er en skam mht. fremtidssikring (et par af dem vender vel stadig bagud, ligesom på GZ2000?). Der er nærmest ingen plads til at gemme stikkene, som vender bagud, så du skal påregne at have lige så meget afstand, som stikket på kablet er tykt. Vinklede kabler hjælper, men for SPDIF vil det give mindst 1.5 cm, selv med et vinkelstik. HDMI kan muligvis blive lidt lavere, hvis du køber en adapter og ikke et decideret kabel med vinklede stik.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11