Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#312321
Ringdal skrev:Ok. Er det en deal-breaker, som man bliver træt af? Eller tror i, effekten er lille?
Hvis f.eks. frame rates og billedkvalitet har betydning for dig og du skal have en af de kommende konsoller, ja så er det en deal breaker.

Læs her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1572240039

Men hvis du ikke vil betale for den ekstra kvalitet, så er det selvfølgelig ikke en deal breaker.

Alternativt må du jo bare vente endnu længere til prisen bliver mere spiselig.
#312326
Hmm, øv med det HDMI. Det andet spørgsmål, Netflix skriver:
"Netflix understøtter to forskellige formater for HDR-streaming: Dolby Vision og HDR10."

Q tv'et her har jo ikke Dolby Vision. Betyder det, at jeg ikke vil kunne se film i højeste kvalitet fra Netflix?
#312454
Jeg endte med at købe et Samsung Q82R. Sagen er den, at jeg skal flytte fra Aarhus til KBH d. 1 maj. Derfor vil jeg gerne beholde plastic-beskyttelsen på skærmen. Der er både et tyndt lag på hele TV'et og så to tykke flamingo-agtige stykker i hver side af TV'et. Mit spørgsmål er; Kan det være skadeligt at beholde det på skærmen indtil 1 maj? Jeg tænker på overophedning? Kan det brænde fast? Eller andet?
#312464
Ringdal skrev: 10. apr 2020, 23:31 Jeg endte med at købe et Samsung Q82R. Sagen er den, at jeg skal flytte fra Aarhus til KBH d. 1 maj. Derfor vil jeg gerne beholde plastic-beskyttelsen på skærmen. Der er både et tyndt lag på hele TV'et og så to tykke flamingo-agtige stykker i hver side af TV'et. Mit spørgsmål er; Kan det være skadeligt at beholde det på skærmen indtil 1 maj? Jeg tænker på overophedning? Kan det brænde fast? Eller andet?
Hvis det var mig ville jeg pille det af, og så sætte de 2 tykke side stykker på når jeg skulle flytte tv, mon ikke du kan flytte skærmen uden at ridse den selv uden det tynde plastik på skærmen på med et lagen no problem.