Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#312261
Fandt ud af at jeg ikke nødvendigvis skulle op i en 75" tommer lige nu hvis billedkvalitet, og pris ikke matcher det jeg har i tankerne.

Begge følgende skærme fåes pt. til rimelige priser.

Samsung QE65Q60R
LG 65SM8600

Lige omkring 5500 -6000kr

Begge fåes, også i en 75" udgave til 10K

Er der nogen der har erfaringer med disse?

Så også at The Frame, 2019 model i 65" til 10K, men er det ikke nogenlunde samme skærm som ovennævnte samsung, bare med one connect?

må da indrømme at one connect kunne tiltale, men det gør 6000Kr vs 10K sgu'også :D

Kommer fra en 55" UE55H7005.
#312278
Den tidligere tråd var ikke min egen, og nogen andre skærme, så valgte at starte min egen, hvis andre skulle kunne søge på de omtalte tv ;-)

Jeg så godt at EG havde den du nævner på yellow days.

Jeg så så også de nævnte skærme, og så blev jeg også lidt hooked på conceptet med den der one connect..

Desværre er den jo ikke på Q82 (Q80), menstopper ved Q85..

Har du selv den du omtaler? eller er det ud fra specs du anbefaler?

På forhånd tak :-)
#312292
Jeg var lige i E.G for at se på Q82, den i mine øjne, kompetente, modne sælger var af den opfattelse at man fik langt mindre genskind ved en "the frame" end vedQ82 selv med dens antirefleks. Specielt hvis det var til stue tv i et forholdsvist lyst miljø...

Han referede dog også til at checke dette forum ud for mere nuancerede meninger, med det forbehold at her nok er mange der nørder om emnet og måske har stengere krav endos almindelige læg mænd.

Ved ikke helt hvad der er bedst, begge disse stod sgu rimeligt ens i butik, som vanligt, så vender den lige et par dage..

tak for input ;-)
#312294
En sælger er en sælger, ikke en god rådgiver.. Hans jobber at sælge dig det han tjener mest på punktum.. Han har dog nok ret i at mange herinde har strengere krav end menig mand..

Samsungs Q80 og Q90 serie er de skærme der har den bedste antirefleks af alle skærme, den er ikke længere.. Jeg ved ikke om de nye 2020 Frame skærme har den samme antirefleks.. 2019 har ikke. Du kan selv undersøge det.

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1585570460
#312296
"The Frame" er også, på trods af tykkelsen, fortsat i 2020 en kantbelyst model og ikke et bagbelyst med zoneopdeling.
Du får one connect boksen med, hvilket du ikke får med Q82R, men med den samlede pakke ville jeg klart vælge et Q82R med antirefleks og bagbelysning.
#312297
lindegaard skrev: 6. apr 2020, 11:59 Den tidligere tråd var ikke min egen, og nogen andre skærme, så valgte at starte min egen, hvis andre skulle kunne søge på de omtalte tv ;-)

Jeg så godt at EG havde den du nævner på yellow days.

Jeg så så også de nævnte skærme, og så blev jeg også lidt hooked på conceptet med den der one connect..

Desværre er den jo ikke på Q82 (Q80), menstopper ved Q85..

Har du selv den du omtaler? eller er det ud fra specs du anbefaler?

På forhånd tak :-)
Ja har selv overvejet og set Q82 og Q90 er endt med Q90 pga One C, men Q82 synes jeg har næsten ligeså godt billede, og efter Q82 er sat ned til 8999 er den et endnu bedre køb