Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lape
#316134
Rasmus Larsen skrev: 22. jun 2020, 06:28 Vi har ikke fået en dato fra LG, men jeg husker, at sidste års B9 først kom ret sent på året i Danmark. Vist nok først omkring september, selvom den udkom i andre regioner tidligere.
Ja okay. Tænker B9S er udemærket til prisen så. CX er 10.000 dyrere i 65 tommer. Men kan være prisen justeres lidt når de kommer på lager rundt omkring.
Af hugosarang
#316699
Rasmus Larsen skrev: 10. apr 2020, 08:07 Bonus på GX er også, at en del af stikkene ikke længere peger ind mod bagvæggen. Så en bedre løsning til vægmontering, som ZackGem pointerer.

Der skulle også komme en vægmonteret soundbar til GX som ekstraudstyr. Vi har dog ikke modtaget de nærmere detaljer endnu.
Den nye soundbar er kommet på markedet er det en der skal testes?? :)
Af hugosarang
#317123
Jeg har en C7 2017 men jeg overvejer kraftigt GX modellen.

Nogle der har erfaring med GX eller CX?

Er det dumt at skifte C7 ud og kan man se forskel?
Af miversen10
#317432
På rtings.com under b9/c9 står der, at de max kan køre 60hz i 4k@VRR (som vel er opløsningen ps5 kommer til at levere de fleste spil i. hvorimod cx står til 120 max i 4k@VRR.
Nogle der kan bekræfte at b9/c9, kun kan levere 60 hz i 4k@vrr ? Jeg tænker, at det må være en kæmpe dealbreaker i forhold til køb af - C9, B9 eller CX- hvis dette er sandt
Vedhæftede filer
b9.png
b9.png (176.89 KiB) Vist 2408 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#320254
miversen10 skrev: 2. aug 2020, 12:40 På rtings.com under b9/c9 står der, at de max kan køre 60hz i 4k@VRR (som vel er opløsningen ps5 kommer til at levere de fleste spil i. hvorimod cx står til 120 max i 4k@VRR.
Nogle der kan bekræfte at b9/c9, kun kan levere 60 hz i 4k@vrr ? Jeg tænker, at det må være en kæmpe dealbreaker i forhold til køb af - C9, B9 eller CX- hvis dette er sandt
Det skyldes, at Rtings kun har testet med HDMI 2.0 (TDMS signalering). Den teoretiske maks båndbredde for HDMI 2.0 tillader 4K120 men kun ved 4:2:0 og 8-bit (ikke HDR).

4K120 via HDMI 2.0 er udenfor spec så det understøttes generelt ikke af TV eller enheder. B9/C9 understøtter det ikke. Tror heller ikke PS5 og Xbox Series X vil gøre det.

Samsung fik 4K120 via HDMI 2.0 med i nogle TV så jeg vil gå ud fra, at det er derfor LG også har gjort det i 2020-modellerne. En håndfuld PC-gamere har brugt det - OK i PC-økosystemet da HDR jo alligevel er fatamorgana der.

Men altså, 4K120 (med 10-bit HDR) via HDMI 2.1 (sinalsystem FRL) er understøttet på B9/C9. Det er det som alle enheder, der i praksis vil noget med 4K120, skal køre. 4K120 er indenfor HDMI 2.1 spec og noget der officielt certificeres (i testcentre) på alle enheder, der vil have det med.
#323007
Jeg sidder i kørestol og kan derfor kun bruge kørestolens indbyggede Infrarød fjernbetjening der kan lære koder. Jeg kan ikke bruge BT eller RF fjernbetjening.
Følger der ir remote med eller kan det tilkøbes?
Jeg er mest interesseret i CX modellen.
Brugeravatar
Af elcom
#323011
Hvad vil LG overhovedet med B modellen, når den kommer så sent og længe koster det samme eller mere end C modellen?

Det virker mærkeligt. Sidste "sæson" var det vel reelt først i foråret 2020 at B'eren fik lidt berettigelse med den S version som havde billigste OLED pris i en periode.
Af krackerlund
#326622
Godmorgen.
Jeg har til Black friday investeret i et LG CX, da mit gamle B6 ikke kunne mere, og jeg var træt af at kigge på den blå streg der gik lodret ned gennem skærmen !
Efter mange overvejelser om at give relativt mange penge for er nyt LG Oled igen, tog jeg chancen.
Jeg har ikke fortrudt da det er super flot og wow et billede !! Indtil nu! ! :((
Igår aftes kommer der pludselig en stribe vandret igennem skærmen, og resten af skærmen er også fyldt med små sorte striber.
Har prøvet at fjerne panelstøj uden held.
Er jeg virkelig bare uheldig, eller er LG så ringe ?!! Nu overvejer jeg Samsung, når Elgiganten engang åbner op for deres service afdeling igen :(
Brugeravatar
Af hans123
#326623
tror du er meget uheldig eller er der nogen der rører din skærm ?

Har 2 LG oled kørende uden fejl ( B modeller 8+9 =