Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DKThim
#313681
Jeg gik med Q95T da jeg gerne vil have connect boksen. Det skab den står i, er med stoflåger, så varmen kan komme ud.
Stod til levering på onsdag, men nu må vi se.
Af George1
#313682
Min boks står i lukket space med trælåge dog med 30 cm luft bagud og til "loft" bliver lidt lun "håndvarm" men normalt og intet problem, der er store huller i boks til at komme af med varmen.
Af DKThim
#313684
Hmm 65” er på lager, men 4 kilo mere vil jeg ikke betale. Men håber jeg kan hente det nye på onsdag.
Tænker 55” er stort nok, når man går fra 46” ES8005
#315475
Hej igen..

Update på min tv søgen.
Jeg havde kig på flere Samsung 2020 modeller, og fandt ingen tilfredstillende modeller.
Jeg har droppet tanken om HDMI 2,1. PS5 skal nu nok bliver lækker med HDMI 2,0.
Jeg har nu fået et 55XG9505 fra SONY op og hænge. 😄
Ser man bort fra HDMI 2,1 og sort nivaue, er Sony skærmen efter min mening et godt bud til 8999 kr.
Iknow det er en 2019 model, men har lige brugt eftermiddagen på at lege med skærmen, og billedet er fantastisk syntes jeg.
Så endelig fandt jeg en lækker ny skærm, som jeg er glad for.
Tak for alle jeres gode svar, de sidste på måneder.
Af Cocktail
#316059
Den test ser jeg meget frem til at læse. Jeg vil nemlig gå efter 65Q90T til PS5 senere på året. Jeg ved godt Q90T ikke har den nice bling remote.

Jeg ved godt det måske er noget pjat, men jeg tror one-connect boksen bliver for varm og det enkle tynde kabel til Q95T med både strøm og signal bare ikke kan levere varen når der rigtig skal games igennem her i familien 😉
#316172
Jeg har idag kigget på en q67tau. Fyren fortalte mig at den er bagbelyst.
Nu har jeg et andet sted læst at denne er kant belyst...
er der nogen her det ved dette konkret?
Desuden... jeg har netop fået sonos arc og er derfor fokuseret på at tv skal kunne levere Dolby Atmos.
Kan både hdmi arc og hdmi earc leveret atmos?
Hvis ja hvad er forskellen på lyden mellem arc og earc ( jeg skal kun bruge det i forbindelse med netflix og hbo) har ikke bluray mv
Af Stefankis
#319942
Hej flatpanels

Jeg har et af de første 8k tv’er fra samsung (2018 q900r

Hvilken en skal opgradere til for at være sikker på den kommende Xbox og Playstation kan køre hdmi 2,1 som jo desværre ikke er på min model.

Jeg ved ikke om der er kommet nogle modeller til et lavere prisleje end jeg gav for 2018 modellen i 65 tommer?

Men håber i kan hjælpe og hør mig lidt klogere.
Af fiskee
#319986
Hej! Mit Samsung Serif 2020 justerer selv backlight og ved helt sort skærm kort varig i film eller serie, så slukker det lyset og det er meget tydeligt og forstyrrende, når det tændes igen!

Jeg har læst mig frem til, at det er noget PWM, som jeg også har lavet et indlæg på i en tråd, men er det bare noget man skal leve med nu til dags? Kommer nemlig i tvivl, om det er PWM, og derfor laver jeg lige det her mere ordinære indlæg :)

Jeg har sat min Apple TV 4k til for at deaktivere HDR, alle øko indstillinger mm. er slået fra... Blade Runner 4K uden HDR, der skruer den stadig op og ned, men selvf anderledes end HDR... det er vildt forstyrrende...

Andre der har oplevet det?

De bedste hilser!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8