Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Renej
#322997
Synes det er svært med alle de modeller.

har selv kikket på disse tre.

Samsung 85" Q80T 4K UHD QLED Smart-TV QE85Q80TAT
Samsung 85" Q60T 4K UHD QLED Smart-TV QE85Q60TAU
Samsung 75" Q70T 4K UHD QLED Smart-TV QE75Q70TAT

Men ingen steder at se dem køre.
#323141
Jeg har kig på Q80T modellen her på Black month/week/friday ;)
Hvad er folkets meninger om sådan et tv?
Kan se der er én i tråden der har været utilfreds med det og byttet det igen, men er der andre meninger herinde?
Er lidt skræmt omkring OLED med alle de kommentarer om Burn In så dem holder jeg mig fra denne gang..
55" er rigeligt for mig og mit budget er mellem 6-10.000 🤷🏼‍♂️
#323142
Burn-in kan bestemt opstå på OLED efter længere tids brug, men vær opmærksom på, at der kan op andre lysfejl på LCD TV. F.eks. lysglorier om lysende objekter på skærmen vil vise sig i daglig brug, hvis man er opmærksom på sådan noget, idet det er en konsekvens af den zone-styrede LED-belysning. LED-belysningen i LCD TV mister på samme måde lysintensitet med tid, så der kan vise sig lodrette bånd eller skyggeområder i billedet.

Personligt synes jeg, at disse forhold på LCD TV er langt mere generende for øjet end burn-in på OLED. Du skal naturligvis føle dig tryg ved at bruge penge på nyt TV. Jeg nævner det blot for at afstemme dine forventninger - intet TV er perfekt.
#323390
Har lige købt et Samsung Q80 (55"). Et udmærket TV, indtil videre er jeg meget tilfreds.

- god billedkvalitet med standardindstillinger
- lyden synes jeg er rigtig god. Selvfølgelig ikke prof. lyd med 5.1 soundsystem, men ift. at det er almindelig TV-lyd, så er den god og den fylder rummet godt op med god lyd. Så må vi se, om man nemmere kan høre tale i film ift. mit gamle TV.
- menu-systemet reagerer ret hurtigt.
- App'en YouSee TV er jo en fornøjelse. Jeg vil nok bruge den frem for app på mobil og så springe Chromecast over til de fleste ting
- Ultra nem kanalindstilling
- Det undrer mig, at jeg kun har fået Samsungs Smart Remote med, og ikke en almindelig fjernbetjening med tal-knapper osv. Hvis jeg var alene, så kunne jeg måske leve med den, men ungerne skal let kunne taste kanalnumre ind, så pt. bruger jeg min gamle fjernbetjening fra det gamle tv.
- Jeg skal lige eksperimentere med optage-funktionen. Har sat et USB stik i, og det burde virke, men har ikke testet. TV'et har 2 tunere, så det burde kunne optage et program mens man ser et andet. Måske også optage 2 programmer samtidig (hvis man vel at mærke ser det ene eller TV er slukket). Den er dog langsom til at starte afspilning af optagede udsendelser. Tager ca. 10 sekunder før det starter...
- Pænt udvalg af apps.
- Mulighed for at sende TV-billedet til min mobiltelefon. Det synes jeg er smart.
- Kan også betjenes via en app på telefon. Det skal jeg lige eksperimentere med.

Købte det for 6.999 på Black Friday, og synes pris/kvalitet står meget godt med hinanden.
Brugeravatar
Af elcom
#323392
Sparkle1975 skrev: 28. nov 2020, 22:38 - Det undrer mig, at jeg kun har fået Samsungs Smart Remote med, og ikke en almindelig fjernbetjening med tal-knapper osv. Hvis jeg var alene, så kunne jeg måske leve med den, men ungerne skal let kunne taste kanalnumre ind, så pt. bruger jeg min gamle fjernbetjening fra det gamle tv.
Har set flere unboxing videoer på nettet, hvor de får begge.
Tror det er en dansk/nordisk ting at man kun får smart modellen. Fik også kun den til mit Q90R sidste år.
#323426
Hej Forum

Jeg havde en App icon der hed PC på mit nye QE 55Q80T.

Men så skulle ledningerne lige ordnes, så PC,ens HDMI stik blev taget fra.

Efter at det hele var oppe at køre igen mangler denne PC icon i genvejene, så jeg hvergang skal helt hen i kilde og finde og vælge den der.

Hvordan får jeg denne PC icon tilbage på App linien, den var rigtig rar at have der.

Har søgt den under app's men nej, den findes ikke.
20201120_211037.jpg
20201120_211037.jpg (1.43 MiB) Vist 2788 gange
#323908
Samsung Qled Q80 TV:
Så kom USB harddisken endelig. Formatterede den via TV'et, og den virker perfekt. Nu kan jeg optage et program mens jeg ser et andet, eller jeg kan optage 2 programmer.

Hvis jeg beholder min gamle YouSee boks, så kan jeg se 1 program mens jeg optager 3 programmer, men det har jeg trods alt ikke behov for.

Det med at få TV'et til at slukke helt og ikke være i dvale har jeg ikke fundet ud af endnu.
#324989
Nu har jeg tjekket 2 forskellige tv ud
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ue58tu7175

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... qe65q60tau

Og da jeg ikke er en kæmpe ekspert ville jeg høre hvad tankerne er for og imod disse tv, og om det "dyre" til 4999 lige nu er et godt tv til prisen?
Skal siges jeg søger intet der er dyre da, jeg synes det er megt for et tv og er en "normal" tv bruger.
HÅber der en der kan hjælpe
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8