Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wadsager
#311956
Hej
Jeg har været ude i power hvor jeg stod i mellem disse 2 tv. Q65r kunne jeg få til 4500kr og Tu8005 kunne jeg få til 5500kr. Begge ved indlevering af gammel fjernsyn. Jeg er dog meget i tvivl om hvilket det jeg skal være. Kan se at Q65r er et 100hz og Tu8005 et et 50hz.
Jeg vil meget gerne undgå at tv'et hakker ved film og sport. Jeg har ærgerlig talt ikke den store viden omkring hvad jeg skal gå efter.
Det er også vigtigt at jeg nemt kan streame fra mobilen.
Kan se at Tu8005 er en 2020 model, det er vel en fordel?

Vil rigtig gerne høre jeres mening omkring de 2 fjernsyn ;)
Af Anton
#311985
Jeg ville klart vælge QLED 2019 modellen Q65. Den er stærkt nedsat, hvorimod den helt nye model er tættere på fuld pris. Med hensyn til hakkeriet ved bl a sport er det oftest også bedre med de 100 hz. Desuden har Q65 en bedre processor og 4 HDMI indgange, mod 8005's 3 stk. Du kan streame fra mobilen til dem begge to.
#311992
Jeg syntes nemlig det er utrolig svært at blive klog på. Sælgerne fortalte at Tu8005 var et langt bedre fjernsyn end q65r, med et meget pænere billede.
Det er ikke nemt at finde ud af hvad der er sælger-snak. Derfor jeg spørger herinde
Af Elox
#312010
Hej.
Ud over 100HZ så har Q65R også en højere lysstyrke, som er godt hvis du har en lys stue. Med hensyn til gaming så har den FreeSync og Variable Refresh Rate, det har TU8005 ikke.
#312012
Elox skrev: 1. apr 2020, 10:21 Hej.
Ud over 100HZ så har Q65R også en højere lysstyrke, som er godt hvis du har en lys stue. Med hensyn til gaming så har den FreeSync og Variable Refresh Rate, det har TU8005 ikke.
Det er ikke fordi jeg forventer at skulle bruge det særlig meget til gaming. Har du nogle ide om at sælgeren har ret i at jeg får et meget bedre og klarer billede ved Tu8005?

Overvejer også Q60R
Af Elox
#312021
Hej.
Min vurdering ud fra specifikationer så får du ikke et meget bedre og klarer billede med TU8005. Du får ikke et bedre tv ved at væge Q60Rfrem for Q65R.
#312022
Det er super! Det er skønt at få nogle andre meninger end sælgerens. Ifølgle sælger Var Q60R god til pæne billeder og Q65 god til hurtige bevægelser. Tror jeg går med Q65, Det kan jeg få til 4500kr, Q60 koster 5000kr. Hvad jeg kan læse mig til på nettet er der ikke den store forskel mellem Q60,Q65 og G67
#312023
Den eneste grund til at sælgeren hellere vil sælge dig 8005 er pga. at det tjener de penge på at sælge. Det gør de derimod ikke på Q60 eller Q65, så sælgeren er altså verdens dårligste rådgiver i dette tilfælde. Som alternativ findes der også dette meget roste TV fra Sony, som iøvrigt slår de andre på billedkvalitet, og som du let kan streame på fra mobil, da det har indbygget Chromecast. Ligeledes er det en sand mester når det handler om bevægelse.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 05-uhd-tv/
#312132
Mange tak for hjælp og vejledning. Jeg har købt et Q60R og er godt tilfreds. Jeg var ude at se efter et XF9005, men det var udsolgt i den lokale Hifiklub.
Dog har jeg godt nok svært ved at anbefale Elgiganten og Power ift. vejledning af TV (kan selvfølgelig have ramt nogle uheldige sælgere). Begge butikker er det helt tydeligt at de ikke har lyst til at sælge Q60R eller Q65R. I den ene butik påstod de at Q60R kun var et 50hz og det derfor aldrig ville have et "glat billede". Jeg skulle derfor købe et Philips PUS8204, som var et 100hz, sagde sælgeren. Ifølge flatpanels og displayspecifications er det dog et 50hz og G60R er et 100hz. De ente dog med at sælge mig et Q60R, men de var meget uforstående.