Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311943
Hej,

Jeg er på udkig efter et 55" OLED tv som må koste op til ca. 10.000 kr.

Jeg kan se iflg. diverse tests, at billedkvaliteten er tæt på disse tv. Noget af det der dog betyder en del for mig, er lyden som kommer fra tv'et. Og her
synes jeg ofte at tests blot snakker om at lyden er middel eller der f.eks bliver nævnt 20-30 watt. Jeg har et lydsystem, som benyttes ved film, men gider ikke benytte det når jeg blot skal se nyhederne eller Lykkehjulet ;)

Jeg ønsker derfor at finde ud af, hvilke af følgende tv, som jeg har kig på, der har den bedste og mest klare lyd:

LG B9
LG C9
PHILIPS OLED754
SONY AG8

Måske der er et andet som jeg ikke har fundet??

Men igen, jeg vægter lyden ret højt ift. andre ting som design, fjernbetjening og styresystem.

Jeg håber i har noget hands-on viden O_O
#311948
Der er (desværre) ikke nogle af de TV du har kig på som har specielt god lyd, det har til gengæld dette TV fra Philips med indbygget soundbar tunet af Bowers og Wilkins. Og ja, det er så også lidt dyrere, ca 13000,-. Men stadigvæk billigere end de 23000,- det kostede ved lanceringen i 2019.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 4-oled-tv/
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1552994454
#311951
Altså jeg er imponeret over lyden i C9. Foden på tv'et er udformet så den leder lyden frem af, frem for ned i bordet. Er imponeret over hvor god det egentlig er, uden at være prangende. Min forældre har 55c9 og min mor hører meget musik på det. Jeg har 65c9 men bruger ikke de indbyggede. Mit anlæg starter jo når jeg tænder tv'et.
#311952
henrik.yde skrev: 30. mar 2020, 23:39 Der er (desværre) ikke nogle af de TV du har kig på som har specielt god lyd, det har til gengæld dette TV fra Philips med indbygget soundbar tunet af Bowers og Wilkins. Og ja, det er så også lidt dyrere, ca 13000,-. Men stadigvæk billigere end de 23000,- det kostede ved lanceringen i 2019.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 4-oled-tv/
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1552994454
Tv'et skal max koste 10.000 kr, så det er ligegyldigt hvad der findes i prisklasser over dette eller hvad et tv har kostet ved lanceringen.
Jeg ved at ingen af de tv jeg nævner har super god lyd (for det har et meget fladt tv jo yderst sjældent), men jeg søger blot det 55" OLED tv til mit budget som har den BEDSTE lyd.
Af magtfuld
#311953
Korreborg skrev: 31. mar 2020, 07:12 Altså jeg er imponeret over lyden i C9. Foden på tv'et er udformet så den leder lyden frem af, frem for ned i bordet. Er imponeret over hvor god det egentlig er, uden at være prangende. Min forældre har 55c9 og min mor hører meget musik på det. Jeg har 65c9 men bruger ikke de indbyggede. Mit anlæg starter jo når jeg tænder tv'et.
Ved du hvordan tv'et performer hvis det er monteret på væg? Jeg har nu et Sony 52W5500 som hænger hvor det nye skal hænge. Mit Sony var kendt for at have ret god lyd og jeg er da også meget tilfreds med lyden. Men det er til gengæld også 8-9 cm dybt, hvilket jo giver plads til mere lyd.
#311995
Det gør jeg. Og jeg fik det i øvrigt til de 8888.-
Min ældre søster har også et købt i januar, dog til 9999.-

Jeg skal sammenligne med det Sony Bravia jeg havde fra 2010, som ikke havde dårlig lyd. Og jeg synes det her er noget eller temmeligt bedre. En fornemmelse af surround-dybde og rene toner, og det er kun ved særlige lejligheder, jeg gider at tænde for mit lydanlæg.

Sammen med de flotte billeder har det køb sparket mig baglæns. Jeg er vild med det!:-)

Billedet
#312009
ohoho skrev: 1. apr 2020, 00:37 Det gør jeg. Og jeg fik det i øvrigt til de 8888.-
Min ældre søster har også et købt i januar, dog til 9999.-

Jeg skal sammenligne med det Sony Bravia jeg havde fra 2010, som ikke havde dårlig lyd. Og jeg synes det her er noget eller temmeligt bedre. En fornemmelse af surround-dybde og rene toner, og det er kun ved særlige lejligheder, jeg gider at tænde for mit lydanlæg.

Sammen med de flotte billeder har det køb sparket mig baglæns. Jeg er vild med det!:-)

Billedet
Godt at høre denne sammenligning. Panasonic plejer også at lave kvalitets TV, så kunne jeg finde dette igen omkring de 9k, så er jeg helt sikkert fristet.
Jeg stoler naturligvis på din udtalelse, men er dog stadig en smule bekymret, når de ikke roser lyden i denne anmeldelse:
https://www.lydogbillede.dk/test/tv/pan ... -65gz960e/

Det kan dog være, at de er meget kritiske.

Noget helt andet er, hvordan oplever du brugerfladen/styresystemet på dit GZ960? De bruger jo deres eget "MyHome". Hvordan er hastigheden og oplevelsen her? Mine forældre har en nyere Sony med nyeste Android, og dette synes jeg virker langsomt er forvirrende. Jeg vil gerne have det simpelt og hurtigt.

På forhånd tak :)
#312046
Jeg har et LG B7, og er meget imponeret over lyden i højtalerne. Rigtig fin bas til musik og film. Så tror bestemt at et LG B9 må være mindst lige så godt. Og så får du også det bedste tv til pengene samtidig. Win/win. Det har dog været billigere end de 7995 kr det står til nu. Eller et LG C9 til 8888kr.