Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#311902
Hej har et Samsung TV UE55KS7005 som ud af det blå er begyndt at tænde af sig selv og kan se af den taster nummeret 6 ind af sig selv når det så er tændt. Har lagt mærke til, at standby led lampen blinker helt vildt? Hvad kan der være galt?
#311905
Nu har jeg så tapet et lille stykke papir henover da jeg opdagede at den stoppede med det da jeg ville prøve at optage en video med det. Det er som om at hvis man blokere den med et eller andet så stopper den. Det virker meget mystisk
#311960
Blaster_N skrev: 29. mar 2020, 17:28 Hej har et Samsung TV UE55KS7005 som ud af det blå er begyndt at tænde af sig selv og kan se af den taster nummeret 6 ind af sig selv når det så er tændt. Har lagt mærke til, at standby led lampen blinker helt vildt? Hvad kan der være galt?
Problemet må næsten være din fjernbetjening, du kan jo prøve at pille batterierne ud, så kan du udelukke fjenbetjeningen, hvis det ikke hjælper, bare et bud.
#311978
Det er en eller anden fjernbetjening som gør det - men behøver ikke nødvendigvis at være fjernsynets fejlbetjening. Det kan også være til en radio, dvd maskine eller andet i huset. Så bare i gang med at pille batterier ud en efter en
#311982
Generelt kan alt der udsender IR potentielt ramme samme frekvens, men det skulle være uheldigt, hvis koderne matcher. Men når du skriver, at det stopper hvis du blokerer for IR-øjet, så må det jo næsten komme udefra. Hvis det pludselig er opstået, så må det næsten relatere sig til nyt hardware i hjemmet. Du har ikke indkøbt noget nyt, som kunne risikere at udsende IR?

Den normale Remote til KS7000 er ikke IR, men Bluetooth/RF, så det er nok ikke den som er synderen. Den er ligeglad med om sensoren er blokeret.