Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lassekilde
#310489
Hej.

Jeg ved godt der er mange spørgsmål om dette, men ikke mange forslag i den billige ende.
Jeg har lige købt et philips 70pus6724, men det har meget bleed i højre side, så det ryger nok tilbage. Så tænkte jeg om der egentlig er andet i det prisleje som er bedre.
Jeg har kigget på en LG 65sk8100, og ved ikke helt om det ville være et meget bedre bud, ville helst ramme 70-75, og kan hæve mit budget lidt (1500), men ved ikke rigtigt om det giver noget.
Af magtfuld
#310492
Hvis du vil have noget i 70" størrelsen og til 5000 kr., så mener jeg bestemt ikke at du finder bedre end 70pus6724. Du kunne evt. få det ombyttet og se om ikke den næste du får har knap så meget 'bleed'? Men jeg tror ikke du kan undgå bleed i den størrelse og til den pris.

Hvis du tænker at 65" kan gå an og er villig til at lægge yderligere 1500 kr og derved har 6500 kr., så er der helt sikkert skærme som er bedre end 70pus6724.

Men om det er det du vil (altså gå ned i størrelse og give lidt ekstra kroner) skal du nok bestemme bestemme dig for, for ellers bliver der altså for mange bud i et stort spænd.

Personligt (og hvis jeg følte jeg havde brug for 70"+), så havde jeg satset på en ombytter af 70pus6724. Du kan ikke finde andet i 70"+ som 5000 kr., som er bedre. Men igen, pris og kvalitet hænger sammen.

Du må bestemme dig for hvor mange penge du har at handle for, og herefter se hvilken størrelse skærm dette kan give dig og om de kompromisser dette medfølger er noget du ønsker.

Men igen, mit råd: Ombyt din 70pus6724.
Af lassekilde
#310495
Mange tak for hjælpen, hvis vi ser på 5000 og 65 kan gå an, er der så noget som vil være bedre end det lg 65sk8100 jeg har fundet? Det har trods alt et 10 bit panel og local dimming, men det er så edge led.
Min bleed fylder også Ca 1/3 af skærmen, og giver synlig farve forskel i mørke scener.
Men som du siger, vil jeg nok lige afprøve en bytter først.