Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#310392
" - når C9 kommer under 10k . . " Det er der altså absolut ingen garanti for at den når, inden den er udsolgt. Forestiller mig,at der ryger en del over disken til de nuværende 13k , som jo i virkeligheden er en meget favorabel pris for et af markedets allerbedst billedperformende TV . . . Nu må vi se, det er jo retfærdigvis rent gætværk . .
Af Supergris
#310399
Hvis du fravælger Samsung, med den begrundelse, at billedet er "robot-agtigt", så er det udelukkende et indstillings-spørgsmål, som elcom er inde på, så du må ind at lege med indstillingerne; også de avancerede.

Lyden på C9 og B9 er fuldstændig identisk, vel at mærke, hvis det hænger på væggen.
Fodens udformning på C9 er med til at forbedre lyden på denne model, men hvis TVét hænger på væggen, vil foden ikke længere have nogen funktion.

Der er absolut ingen garanti for C9 ryger under 10.000 kr., men de fleste vil være lige så godt tjent med B9, som virkelig er et "value for money" TV.

Folk vil gerne have et kvalitets-TV, men de vil helst ikke betale for det...
Af esbenc
#310407
Kan det passe, at B9 har lavere Nits lysniveau end C9, som er en af forskellene mellem de 2?
Af Elox
#310413
Hej esbenc.
LG C9 har ca. 200 nits højere lysstyrke i HDR. Der er ikke stor forskel i SDR.
Af Consulten
#310419
Var "heldig" at få et C9 op til Black Friday for 11.999,-
Vil tro, at priserne vil falde igen til omkring de 10k, når andre nyere modeller falder i pris.

Men selv til 13k er det et fremragende tv, så jeg ville ikke nødvendigvis vente, hvis et rimeligt behov ellers er der!? ;)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#310421
Tvivler på at lagrene af C9 bliver helt tømt i løbet af foråret. Nogle steder finder man tv til salg der er 1-2 generationer ældre end de nyeste på markedet. Når de er tæt på at være helt udsolgt, så vær sikker på at der kommer særpriser.

Tror ikke en satsning kan gå helt galt...men hvis behovet er nu og her, så smid bare 13K efter efter et C9 nu, men kan der med lidt tålmodighed spares 3K så kunne der altså også være råd til andet som feks en soundbar, 4K ATV eller bare et lækkert romantisk weekendophold for dig og kæresten 🥰
Af esbenc
#310644
Lige et tillægsspørgsmål. Kan man tilslutte subwoofer (eks. trådløst) direkte til TV'et, eller skal man investere i en ekstern soundbar (med tilhørende subwoofer)?

Note: Jeg undgår helst en soundbar.
Af esbenc
#313702
Har kig på Pana oled 55 tommer til 7444 i denne uge. Sidder ca. 3-4 meter væk fra TV'et. Tror I jeg vil fortryde (størrelsesmæssigt) at købe 55 i stedet for 65 tommer? Hælder selv mest til 65 tommer, men der er pt. ikke en på tilbud (missede Pana 65 tommeren til 10k forrige uge).

Vil jeg fortryde at gå 55 tommer igen (som jeg allerede har i dag, LG lcd)?
Af barslund69
#313709
IT-Bruger skrev: 17. feb 2020, 06:22
PeterD skrev: 16. feb 2020, 15:07 Men forståeligt at trådstarter tilsyneladende deler min holdning. 8-)
Tror ikke trådstarter deler dit syn eller dine (sygeligt hadefulde) betragtninger om Samsung.

Tro det eller ej, men Samsung laver bare de bedste LCD paneler der kan købes for penge....og det er også hvad alle reviewere skriver i deres anmeldelser af QLED fra Samsung.

Grandahl er i det mindste hudærlig...det kunne du lære af PeterD O_O
IT bruger du er sgu for sjov Tråd efter Tråd her på siden :D :D :D :D :D :D :D
Af Beckham
#313724
Med 3-4 meter hen til skærmen vil jeg personligt ikke gå under 65". Har selv 3,5 meter hen til min 65". Men der er helt sikkert rigtig mange holdninger til netop dette emne..:-)
Af George1
#313728
barslund69 skrev: 4. maj 2020, 15:23
IT-Bruger skrev: 17. feb 2020, 06:22
PeterD skrev: 16. feb 2020, 15:07 Men forståeligt at trådstarter tilsyneladende deler min holdning. 8-)
Tror ikke trådstarter deler dit syn eller dine (sygeligt hadefulde) betragtninger om Samsung.

Tro det eller ej, men Samsung laver bare de bedste LCD paneler der kan købes for penge....og det er også hvad alle reviewere skriver i deres anmeldelser af QLED fra Samsung.

Grandahl er i det mindste hudærlig...det kunne du lære af PeterD O_O
IT bruger du er sgu for sjov Tråd efter Tråd her på siden :D :D :D :D :D :D :D
Synes du at det var sjovt hm, må konkludere jeg ikke deler din form for humor.
Af George1
#313729
Tilslutter mig koret og anbefaler en 65" er selv skifter fra 55" til 65" har 3,3 meter til skærm.
Af barslund69
#313740
George1 skrev: 4. maj 2020, 23:29
barslund69 skrev: 4. maj 2020, 15:23
IT-Bruger skrev: 17. feb 2020, 06:22

Tror ikke trådstarter deler dit syn eller dine (sygeligt hadefulde) betragtninger om Samsung.

Tro det eller ej, men Samsung laver bare de bedste LCD paneler der kan købes for penge....og det er også hvad alle reviewere skriver i deres anmeldelser af QLED fra Samsung.

Grandahl er i det mindste hudærlig...det kunne du lære af PeterD O_O
IT bruger du er sgu for sjov Tråd efter Tråd her på siden :D :D :D :D :D :D :D
Synes du at det var sjovt hm, må konkludere jeg ikke deler din form for humor.
Nej det var netop ikke sjov derfor jeg skrev Det kunne du nok ikke se mellem linjerne