Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#310094
Beckham skrev: 9. feb 2020, 23:15 Jep...de nye er lcd fra Sony er lige pt. dyrere. Men dem har jeg jo heller ikke anbefalet da budgettet er max 7k. Brugeren spørger efter et alternativ til B9 og det har jeg givet vedkommende.
Det var så bare ikke et alternativ? HDMI2.1 kan du se langt efter når man vælger Sony :(
#310099
Jeg er generelt også glad for Sony. Mine sidste 2 stue tv var fra Sony. Kan også godt li' idéen med Android tv. Da det på en måde forlænger smartdelens levetid.
Har dog lige køb Lg C9. Og jeg må sige, at jeg bliver mere og mere positivt overrasket over systemet. Blev enormt glad da jeg fandt ud af, at fjernbetjeningen kunne programmeres til at styre min Soundbar via IR. Så nu er jeg tilbage ved kun 1 betjening igen😀
Og jeg behøver nok ikke at nævne billedkvaliteten.
#310105
Beckham, det har været min oplevelse gennem tiden at du har været mægtig glad for Sony, og fred være med det.. Sammenligningsgrundlaget i det her tilfælde er bare fuldstændig oplagt af de grunde som jeg selv og andre har været inde på.

Basto, der er absolut intet i vejen med at være fanboy at et mærke, det er vel fordi at man har gode erfaringer med et specielt mærke, og at du kalder det at svine nogen til er jeg da noget uforstående overfor??
#310106
Jeg så absolut glad for Sony. Det har jeg aldrig lagt skjul på, men synes stadigvæk jeg har været fair mine vurderinger\kommentarer. Jeg bryder mig ikke om ordet fanboy, da det i min verden ofte forbindes med en som har skyklapper på i forhold til alle mærker\produkter. Men fred være med det....jeg er fan af Sony, men kan sagtens se ideen med at købe LG OLED med de priser der er nu. I denne tråd spørger brugeren specifikt om et alternativ og det har jeg givet ham\hende.
#310111
Det er helt fint Beckham vi har alle vores erfaringer og præferancer.

Som jeg ser det er vi alle fanboy af noget.. Om det er Apple produkter, Heinz ketchup, BMW biler, Manchester United eller hvad det nu kan være er egentlig underordnet.. Det er ikke et minus ord i min bog.
#310112
Grandahl lige (sviner) var nok et forkert udtryk i dit tilfælde men normalt når der går Fanboy i den Apple Vs Android osv så bliver der skrevet ikke så pæne ting.
Så beklager.

Mvh Michael
#310119
Det var så sent som i sidste uge nede i 7000 kr., så OLED er efterhånden ikke dyrere, faktisk tværtimod i mange tilfælde, når man sammenligner med gode LCD fra andre mærker, så prisen er ikke længere grund til, man fravælger OLED.

bbplayer, hvis jeg forstår det korrekt, så er du er af den opfattelse, at sportsudsendelser bliver sendt med 24 fps, og interpolering er vejen til en bedre oplevelse.

"Hvor motion var et tilskud til bedre oplevelser ved 24fps, så bliver 50fps den ægte vare"

Dette er ikke korrekt.
Film er som regel optaget med 24 fps, men de fleste anbefaler ikke at benytte interpolering, hvorimod sport og andre TV-udsendelser sendes i 25 fps ved TV2 Play f.eks., som de så er i gang med at ændre til 50 fps.
Ved sport er der nogle, der ynder at bruge interpolering, da det giver mere flydende bevægelser og soap opera effekten ikke betyder så meget i denne forbindelse; selv ser jeg ikke behovet, men som altid er kildematerialet afgørende for en god oplevelse...

Ved "fanboy", forstår jeg, en person, der ikke ser objektivt på tingene...
Senest rettet af Supergris 10. feb 2020, 21:08, rettet i alt 3 gange.
#310120
Supergris skrev: 10. feb 2020, 20:54 "Hvor motion var et tilskud til bedre oplevelser ved 24fps, så bliver 50fps den ægte vare"

Dette er ikke korrekt.
Den misforstod du , det er streaming kanalerne jeg taler om , ikke sattv i 1080i . Her er der masser af 1080/50p optagelser, som der streames på internationale kanaler.
Hvor vidt TV2 ikke gør det hele korrekt, aner jeg ikke men pointen er det er derude, og vi har ægte 50fps i forskellige opløsninger allerede.

Her er ViaPlay's beskrivelse af deres sport kanaler.
Tv-kanaler streames som udgangspunkt i 720p opløsning (720 x 1280 pixels) også kaldet Standard HD med 25 billeder/sek. De 4 sportskanaler TV3+, TV3 Max, TV3 Sport2 samt Viasat Golf er frameraten sat op til 50 billeder/sek, så kunden altid sikres en optimal oplevelse ved hurtige sekvenser i eksempelvis en fodboldkamp. Herudover er kvaliteten naturligvis afhængig af stabiliteten og hastigheden af din internetforbindelse.
Senest rettet af bbplayer 10. feb 2020, 21:07, rettet i alt 2 gange.
#310122
Supergris skrev: 10. feb 2020, 21:03 Modtaget.
Til orientering, for at gøre trådene mere overskuelige, så er det muligt at redigere i citaterne, så de ikke fylder så meget, og man kan nøjes med det, man referer til...
Det har jeg så gjort, så du bedre kan overskue det :)