Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zion
#309922
Hej alle sammen. Har fået dette skønne tv. Fjernbetjeningen(magic Remote) virker fint til apple tv4k men til shield virker den ikke. Hvad gør jeg forkert, under hdmi cec står lg på under shield. Virkede på mit forrige tv Sony A1 uden problemer.
Af MichaelChr
#310140
Jeg har lige fået et c9 og døjede også med shield og cec da jeg fik sat det op.

Du skal ind og deaktivere automatisk enheds registrering. (den øverste)
Simplink skal selvfølgelig stadig være aktiveret.
Dernæst skal du ind og nulstille den top box eller hvad det hedder som dit LG har sat din shield til at være på den hdmi port den sidder i. Skriv endelig hvis du ikke kan finde det.
Senest rettet af MichaelChr 11. feb 2020, 12:23, rettet i alt 1 gang.
Af MichaelChr
#310141
Fejlen opstår fordi dit LG tv har angivet din shield til at være en top box eller andet, da automatisk enheds registrering er aktivt. Og det skal bare nulstilles på den hdmi port shield'en sidder i.
Af Zion
#310192
Mange tak for hjælpen skulle slå enhedsregistrering fra og slet paringshistorik og voila nu virker det 😁
Af MichaelChr
#310196
Det var så lidt 😃👍.
Fedt du fik det til at virke.
Jeg havde selv siddet og bøvlet med det en time før jeg fandt ud af det. Var ved at blive sindssyg. 😂
Af Zion
#310216
Haha jeg havde opgivet , og google hjalp nada så mange tak. Så det næste problem
Har atv4 og den kan jeg ikke vække med magic Remote, virker først når man har vækket den fra dvale via atv4 betjeningen 😬