Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rune B
#309259
Hej,

I 2013 havde jeg behov for nyt TV og efter kyndig vejledning, og et meget fornemt tilbud endte jeg med at købe et Panasonic VT50, som jeg har været, og stadig er, meget tilfreds med.

TV'et er koblet til en ATV4, samt en PlayMaker fra B&O som styrer mine BeoLab 5. Dertil en custom Beo 4 der styrer det hele. Det giver godt TV lyd, mulighed for AirPlay og høj brugervenlighed.

Nu er jeg så på markedet igen og overvejer to løsninger:

LG C9 55" med Beosound Core, Beoremote One og en ATV4K.

Pro
- Noget af det bedste billede på markedet
- Kan styres med Beoremote One
- AirPlay2

Con
- I mine øjne ikke en ligeså pæn løsning som BV11
- Ikke mulighed for at udvide til surround senere
- Klippe/klister løsning

BV11-46 med nuværende ATV4 og Beoremote One

Pro
- Smukt design, lavet af samme designer som BeoLab5, de to ting passer godt sammen
- Mulighed for surround
- Ekstra og god højtaler i TV
- Fuld B&O løsning

Con
- Mindre skærm end jeg har idag
- Potentielt dårligere skærm end idag (?)
- Gammelt TV, med risiko for reparationer

Hvad er det rigtige valg her? Og overser jeg en tredje og langt bedre løsning?


Sent from my iPad using Tapatalk
Af Gombert
#309282
En af de få årsager til at vælge BeoVision 11 kunne være at du sjældent ser TV og kun betragter den som et slukket møbel, der skal passe ind i omgivelserne? Jeg ville ikke være i tvivl overhovedet og gå med LG C9 løsningen. Du kan i øvrigt addere "Meget langsom opstart", "Forældet platform der ikke opdateres", "Softwarefejl der ikke rettes" under BV 11 cons.

Held og lykke med valget :-)
Af martin.trinity
#309283
Jeg har LG C9 sammen med ATV 4K, Beosound Stage og Beoremote One. Jeg er ovenud lykkelig. Det spiller super godt sammen og man får både den fulde B&O oplevelse og et TV i topklasse i min verden :)
Af bromberg
#309290
martin.trinity skrev: 21. jan 2020, 16:59 Jeg har LG C9 sammen med ATV 4K, Beosound Stage og Beoremote One. Jeg er ovenud lykkelig. Det spiller super godt sammen og man får både den fulde B&O oplevelse og et TV i topklasse i min verden :)
Har du ingen lip sync problemer i det setup? Jeg har overvejet det setup mange gange, men jeg er satme træt af lg´konstante problemer med lip syn issues
Af Rune B
#309297
Kan godt være jeg bare skal droppe BV11 tanken og hoppe direkte i LG gryden.

Hvad er det for nogen lip sync problemer der nævnes?

Forestiller mig at køre digitalt direkte i Beosound Stage, så forestiller jeg mig ikke der bør være problemer?
Af Rune B
#309298
Gombert skrev:En af de få årsager til at vælge BeoVision 11 kunne være at du sjældent ser TV og kun betragter den som et slukket møbel, der skal passe ind i omgivelserne? Jeg ville ikke være i tvivl overhovedet og gå med LG C9 løsningen. Du kan i øvrigt addere "Meget langsom opstart", "Forældet platform der ikke opdateres", "Softwarefejl der ikke rettes" under BV 11 cons.

Held og lykke med valget :-)
Der bliver kørt noget TV af med to unger i husstanden og to forældre der elsker film og serier. Så den antagelse holder desværre ikke Billede
Af martin.trinity
#309325
bromberg skrev: 21. jan 2020, 19:43
martin.trinity skrev: 21. jan 2020, 16:59 Jeg har LG C9 sammen med ATV 4K, Beosound Stage og Beoremote One. Jeg er ovenud lykkelig. Det spiller super godt sammen og man får både den fulde B&O oplevelse og et TV i topklasse i min verden :)
Har du ingen lip sync problemer i det setup? Jeg har overvejet det setup mange gange, men jeg er satme træt af lg´konstante problemer med lip syn issues
Nej jeg har ingen lip sync problemer her og heller aldrig oplevet det efter skiftet til dette setup. Min tidligere kombination med LG C7 og Sonos havde derimod sync problemer. Så thumbs up herfra :)