Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Damale
#309161
Hej derude

Jeg fik købt to stks LG OLED C9 til black friday, tak til dem der hjalp med gode svar i min tråd om køb af fjernsyn og især dem der anbefalede mig at vente til BF, vi fik i bund og grundt to fjernsyn til prisen for ét og det var da også derfor vi købte to.

Nu har jeg så det problem at de her fjernsyn ikke kan finde ud af at modtage signal fra min pc og til dels min steam link.

Jeg har prøvet at rode med de forskellige HDMI porte, HDR tænd/sluk, magic remote kompatibilitet og alt hvad jeg har kunne finde i indstillingerne på tv'et.
Alt står præcis på samme måde med præcis de samme kabler som da begge fjernsyn var Samsung og der var ikke de fjerneste problemer med dem.

Min steam link har internetkabel ind til soveværelset og HDMI derfra og til tv'et, i port 2 kom der "no signal" i 5-10 sekunder med 15-30 sekunders mellemrum og i port 3 blinkede den bare sort i et par sekunder med tilfældige intervaller imellem.
For pc'ens vedkommende er der intet at komme efter overhovedet, no signal hele vejen igennem.
Eneste undtagelse var da jeg satte det første tv op i stuen, der virkede det fint og uden problemer, men efter jeg havde sat det andet op i soveværelset var der ingen af dem er modtog signal og sådan har det været siden.

Er der nogen der kender til problemet og en løsning? ;;)
#309171
Hvor lange kabler har du brugt? Hvis din gamle skærm kørte med lavere opløsning kunne et dårligere kabel nok godt trække opløsningen, men nu er det 4K og skærmen vil bede om den maksimale opløsning din PC kan klare og det stresser måske kablet.
Af Damale
#309196
Torben Rasmussen skrev: 19. jan 2020, 12:39 Hvor lange kabler har du brugt? Hvis din gamle skærm kørte med lavere opløsning kunne et dårligere kabel nok godt trække opløsningen, men nu er det 4K og skærmen vil bede om den maksimale opløsning din PC kan klare og det stresser måske kablet.
Da det virkede kunne jeg maksimalt vælge 1920*1080, det er også angivet i specifikationerne på tv'et at som monitorbrug er max understøttet samme opløsning, de gamle tv havde dette som maks opløsning hvor C9 selvfølgelig er 4k, men derimod begrænset ved denne type brug, så det giver ikke nogen mening for mig at der skulle være noget ved kablerne.

Edit, det ene kabel er 10m og det andet er 5m, men igen, der har ingen problemer været med de to gamle fra Samsung der kørte med samme opløsning.
#309250
Der er tre steder der kan være problemer, hvor det ene er kablerne. Hvis man nu kunne udelukke dem, så var der én fejlkilde mindre at skulle forholde sig til. 5-10 m er stadig forholdsvis lange kabler. TV'et burde fint være i stand til at modtage 4K, men om din PC, så er i stand til at levere det skal jeg lade være usagt, men det kunne være fint lige at få udelukket, at det ikke blot er fordi PC'en prøver at klemme for høj en båndbredde igennem kablet.
Brugeravatar
Af elcom
#309253
Så TV'et i stuen virkede da det var det eneste som var sat til? Sad det direkte fra PC til skærm med HDMI til HDMI?

Prøv evt. at sætte TV'et i stuen, hvor du ved der er forbindelse, på alene men gennem din Steam link, for at sikre den virker i et enkelt TV setup.

Mit bud vil være at det enten er kabler, Steam Link boksen eller PC'en som begrænser setuppet.