Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
#309122
Gumme82 skrev: 17. jan 2020, 19:02
Supergris skrev: 17. jan 2020, 17:45 En Chromecast er nu ikke den bedste enhed til at streame film, da den ikke understøtter 24 Hz. Den laver alt om til 50 eller 60 Hz, så du vil opleve stutter, som nogle er mere følsomme over for end andre...
Åhhhh, hvad ville du så helt konkret anbefale mig?
Måske du slet ikke kan se at der er stutter, så er der no problem.
Af Gumme82
#309134
Har fået tv’et. Og billedet er jo fantastisk. Selvom jeg ikke har kalibreret det endnu, så ser det super fedt ud:)

Mit nye problem er nu, om jeg tær smide det op på en gasbeton væg. Det vejer trods alt 54 kg. Har I nogen erfaringer med det og evt. et ophæng i kan anbefale til det?:)
Af Supergris
#309135
bbplayer skrev: 18. jan 2020, 08:23 Man behøver absolut ikke købe Shield for at få AndroidTV , så skal man have DV adgang til det medie man afspiller og det er vist fåtal medier som tilbyder det på Shield.

Så kan man, så er en Xiaomi Box S altså lige så værdig i kampen om at være din eksterne boks tilgang til AndroidTV.
Nu er det vel ikke et spørgsmål om at få Android TV, men om at kunne afspille sine filer korrekt?
Hvorfor mener du, Dolby Vision er påkrævet, før man kan få gavn af en Shield? Det er vel blot en ekstra bonus, der er rar at have.

Om en Xiaomi Box er ligeså værdig, ved jeg ikke, men den tilbyder i hvert fald ikke samme ydelse eller samme muligheder som en Shield, men det kommer vel helt an på ens behov...