Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#308635
Hej med jer,

Min kæreste og jeg skal købe et nyt/gammelt tv, og prøver at finde rundt i junglen.

Jeg har fundet frem til en der sælger dette samsung tv, fra 2016, til en rimelig pris, 1500kr.

Men er det det værd? Den tilsvarende 2019 model koster lige omkring 3500kr.

Til gengæld er de eneste forskelle, når jeg sammenligner specifikationer, at 2016 modellen har en pqi på 800 og 2019 har på 1400.
Og at 2019 har HDR og 2016 har UHD-opskalering.

Så hvad siger i? giver det mening? Vi behøver nødvendigvis ikke toppen af poppen, men vil heller ikke købe noget, der ikke er noget værd :)

Jeg linker herunder til det tv, vi kigger på.

De bedste Hilsner
Magnus og Hannah

https://www.samsung.com/dk/tvs/uhd-ju60 ... XXE/#specs
#308637
Er den ikke fra starten af 2015? Med 5 år på bagen så er det flot for et samsung tv (levetid)
Så spørgsmålet er hvor lang tid der går før den får en defekt? Jeg vil sige Max 600 kr for den

Mvh Michael
#308645
Hvis jeg skulle købe brugt ville jeg købe et fjernsyn (hvis 1500 er Max) til 500/600 kr og enten tilslutte Apple tv eller pc (kodi) og evt spare sammen. Men snakker vi smarttv så køb så nyt så muligt
Og hvad angår billedet HDR så er jeg enig med grandahl

Håber det giver mening
Mvh Michael
Senest rettet af Basto 8. jan 2020, 17:49, rettet i alt 1 gang.
#308646
Jeg kender ikke brugtpriserne, men tror ikke det er køb der er helt ved siden af.. Når den kun er 48 “ får du ikke rigtig noget ud af UHD, der skal du op i større størrelser er min oplevelse.. Du skal op i et noget dyrere tv for at udnytte HDR også, du vil ingen glæde få af det i den prisklasse der, nok nærmere mere til skade end gavn.
#308663
Mon ikke det er grunden til at der er købere på dba til alle, også til de gamle ubrugelige tv skærme, som er gamle og egentlig ikke lever op til behov og funktioner i apps eller bare se på DRTV streaming som ikke virker på ældre tv skærme korrekt.

Så enig med andre, skal du absolut købt småt og dyrt, så lad dog prisen forblive korrekt , altså lav, for det er jo ikke en luksus skærm , når du køber en samsung 6 serie, som power/elgiganten har til 2500kr på tilbud, og 1000kr mindre for en 5 år gammel skærm? Var jeg sælger ville jeg være glad der :)

Du kunne lige så godt købe: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-886366/

en 43" dog men til soveværelse nok fint nok, god pris, og er opdateret på apps og så varer det nogle år med slid, og reklamationen er helt ny, altså 2 år tilbage.
#308676
1.500 for det TV er efter min mening alt for meget, men derfor kan der godt være købere til det alligevel. Jeg ville købe et nyt, og hvis I kun kigger efter TV i den billige ende, er HDR en ligegyldig feature. TV'et vil ikke kunne vise det ordentligt alligevel.

Og medmindre I er helt afklarede om, at 48" er den rigtige størrelse, så ville jeg kraftigt overveje et større TV. Jeg har endnu ikke mødt nogen, der har købt for stort, men jeg har mødt mange, der her købt for småt. Og hvis det er din kæreste, der er imod, så var min egen kone skeptisk, da vi gik til 50, 55 og 65", men det tog hende hver gang meget kort tid, før hun aldrig ville gå tilbage igen (og nu brokker hun sig over, at 55 i soveværelset er for lille).
#308679
Tak for input Brian 😊
Haha... ja det er faktisk mig der er imod, jeg ville helst have 43”.😂

Ja det ser desværre ud til at vi må købe et nyt. Folk sætter helt urealistiske priser, og er ikke til at forhandle med.
Det er bare lidt åndssvagt... men nye TV bliver bare solgt for billigt. Hvis man kan tillade sig at mene det 😊