Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smolinsk
#308606
Min strømforsyning til mit sony 55W805b tv er lige røget, sådan en ac adapter 19.5v 50/60hz. Sort box med ledning tv og til strøm. Sorry den lidt klodsede forklaring, men helt grøn her. Kan alle bruges eller skal det være en speciel til lige præcis mit tv eller hvordan virker det?

Ivan :)
Af Korreborg
#308618
smolinsk skrev:Min strømforsyning til mit sony 55W805b tv er lige røget, sådan en ac adapter 19.5v 50/60hz. Sort box med ledning tv og til strøm. Sorry den lidt klodsede forklaring, men helt grøn her. Kan alle bruges eller skal det være en speciel til lige præcis mit tv eller hvordan virker det?

Ivan :)
Med al strøm er det sådan at kan du finde et stik der passer og med samme volt (og det med volt er vigtigt ellers kan du brænde lortet af. Måske en 20v også vil virke, men det kan også være at det er for meget, så der vil være en risiko ved at prøve). Så er det bare at prøve. Så er spørgsmålet om den kan levere ampere nok. Står der ikke hvor mange ampere den skal bruge/hvor mange ampere den gamle levere. Jeg fandt en billig kopi til en bærbar engang hvor den originale døde.
Af smolinsk
#308628
Korreborg skrev: 8. jan 2020, 10:21
smolinsk skrev:Min strømforsyning til mit sony 55W805b tv er lige røget, sådan en ac adapter 19.5v 50/60hz. Sort box med ledning tv og til strøm. Sorry den lidt klodsede forklaring, men helt grøn her. Kan alle bruges eller skal det være en speciel til lige præcis mit tv eller hvordan virker det?

Ivan :)
Med al strøm er det sådan at kan du finde et stik der passer og med samme volt (og det med volt er vigtigt ellers kan du brænde lortet af. Måske en 20v også vil virke, men det kan også være at det er for meget, så der vil være en risiko ved at prøve). Så er det bare at prøve. Så er spørgsmålet om den kan levere ampere nok. Står der ikke hvor mange ampere den skal bruge/hvor mange ampere den gamle levere. Jeg fandt en billig kopi til en bærbar engang hvor den originale døde.

Altså den strømforsyning der lige er brændt af står der 100 V-240 V.. Og så altså 19.5v. Så står der 100A1 A. Hvad de ting helt præcist betyder ved jeg ikke....
Af Korreborg
#308633
Billede

Går ud fra at det er sådan en.
Input, altså det du smider i den fra stikkontakten.
Der kan den tage alt fra 100 til 240v
Og output der giver den 19,5v / 5,2ampere.

Du skal altså finde en lader hvor output er 19,5 og minimum 5,2ampere.

Ebay fra kina + importgebyr og moms
https://www.ebay.com/itm/Original-19-5V ... SwQH5b2ROC

Eller sådan en burde også kunne klare det hvis stikket passer.
Og burde komme ret hurtigt.
https://www.amazon.de/dp/B07JVWWZFR/ref ... NrPXRydWU=
Af smolinsk
#308639
Ja præcis 😊. Og du tror ikke jeg kommer i problemer med stikket ind i tveet? De har mange størrelser dem man kan købe har jeg læst..

Den fra eBay er perfekt men der er desværre op til en måned til jeg kan modtage den... Men ellers lige præcis den...

Men tak tjekker lige dem ud du har linket til.. Kunne nemlig ikke selv finde nogle med 19.5v og 5.2A
Af smolinsk
#308704
Ja det er nemlig lige det, den kommer til at koste mig omkring 2000kr rundt regnet, har undersøgt og da mit tv ikke er det nyeste så ville jeg gerne kunne slippe med de der 300kr eller noget..

Godt nok vildt det ikke er til at støve op her hjemme... Mit problem er indgangs stikket til tv har den rette størrelse....