Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af JohnnyB2000
#308602
har d.d. modtaget vores nye LG C9 77", men efter det blev sat til, blev skuffelse en smule stor, da der er en 10cm bred streg ned gennem hele skærmen i V side ( starter 10cm fra kanten ).

er dette noget der skal reklameres over eller hvordan gøres dette.
- er der onsite eller skal det retur ?

tv'et er købt i Power.

vh Johnny
Vedhæftede filer
82756248_2378702562440365_670062241600503808_n.jpg
82756248_2378702562440365_670062241600503808_n.jpg (78.54 KiB) Vist 1773 gange
81465167_2541867316081506_8842797810844696576_n.jpg
81465167_2541867316081506_8842797810844696576_n.jpg (32.94 KiB) Vist 1773 gange
Af Hr. Hjort
#308667
Hej Johnny,
øv med dit ellers super lækre tv!
hvad sagde Power til fejlen, som du naturligvis skal reklamere over?!

Og husk du som udgangspunkt har ret til selv at bestemme om du vil have repareret eller ombyttet medmindre power kan dokumentere, at det vil kræve uforholdsmæssigt store omkostninger, eller dit ønske er umuligt at opfylde.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#308669
Ville returnere det og vente med at købe så stort et OLED tv. Fejlraten på de helt store modeller er desværre relativ høj.
Prisen på store tv har været støt faldende over de senere år, så kan enten få et 75" Q90R på tilbud til ca 25K og du får det nærmeste du kommer OLED og samtidig et tv der ikke teknisk set ligner en beta-produktion.

Du kan også få det repareret eller udskiftet, men har læst om brugere herinde der har fået ombyttet 3-4 gange før de fik noget der var nogenlunde ok, men nogle fik også en erstatning hvor fejlene var tydeligere eller større og mere udtalte.

At producere OLED i den størrelse er en produktionsudfordring og risikoen for, at man får problemer indenfor få år, opvejes ikke altid af den suveræne billedkvalitet der kendetegner OLED tv.
Brugeravatar
Af JohnnyB2000
#308883
hi

det ordnede sig selv efter en opdate, så alt er i sin skønneste orden, men skal nu bare vente på at det har 'kørt' i 100-200 timer, så der kan komme en kalibreringsmand ud :D

og jeg skal aldrig have samsung indenfor mine døre igen pga extrem dårlig kundeservice og slet ikke et qled når oled virker.

tak for svar allesammen

mvh Johnny
Af jdg
#308889
Jeg havde også en del banding/streger på mit C9 77 lige da jeg fik det, men efter en panel refresh forsvandt det 100% og jeg har nu en helt ensartet skærm uden nogen unoder (og en del pænere på det punkt ifht. min gamle B7 65).
Brugeravatar
Af bbplayer
#308893
JohnnyB2000 skrev: 13. jan 2020, 07:08 men skal nu bare vente på at det har 'kørt' i 100-200 timer, så der kan komme en kalibreringsmand ud :D
Så kan du glædes over det er forkert at vente. OLED skærme skal man ikke vente 100 timer med at kalibrere. Dette var oftest kun på plasma skærme det var aktuelt på grund at teknologien.

Det har været oppe flere gange her og forums kalibrerings eksperter har også bekræftet dette på OLED skærm, så kom bare ud og få den kalibreret :)

edit: Glem ikke at butikker idag leverer nye skærme med kalibrering, og der har ikke været drøftet noget på forum om at de gør det for tidligt, kun at forretninger gør det dårligt.

Reference fra kalibrerings mand:
viewtopic.php?f=15&t=49089&p=306754&#p306754