Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mohbar
#308519
Hej alle

jeg overvejer at udskifte mit ældre 55 tommers tv med et af disse:

KD75XF9005 (er lidt dyrere)

eller

KD75XG8596 (på tilbud pr.)

Skærmen skal primært benyttes til fodbold og film.

Jeg har lidt svært ved at se om der er en stor forskel der bekræfter/retfærdiggør prisforskellen mellem de to TV..
Af Beckham
#308521
Kan du overhovedet få fat i XF9005 i 75"? Ser rimelig udsolgt ud på Pricerunner...

Anyway....XF er med VA panel. Bedre sort og dermed bedre kontrast. Til gengæld dårligere betragtningsvinkel. Derudover har XF9005 Sony's X Clarity Motion system (tror jeg nok det hedder), som skulle være det bedste i forhold til at håndtere de hurtige bevægelse i sport\fodbold.

XG8596 er en nyere model, men med IPS panel såvidt jeg husker. Dvs. bedre begtragtningsvinkler, men dårligere sort\kontrast niveau.

Af de to ville jeg klart vælge XF9005, medmindre jeg decideret havde brug for den brede betragtningsvinkel.
Af mohbar
#308523
Takker for tilbagemeldingen.

Jeg er i tvivl pga. ”aldersforskellen” samt pris-differencen på 3.000 kr. Mht. lager kan jeg se det kan bestilles hjem hos nogle af de store varehuse, så mon ikke de får det på lager i løbet af 2-3 uger..
Brugeravatar
Af bbplayer
#308525
Jeg har 75XF8596, ser dog intet sport men har da klart oplevet Sony motion på bilræs og lign. At sort så ikke bliver det samme som 9005, er nok korrekt men skærmen er stadig god og 3000kr , så kunne jeg godt tænke mig om 2 gange, som skete da jeg valgte min 8596 som igen var billigere end 9005 dengang.

hifiklubben har vist fine retur vilkår, så spørgsmålet er om du skal teste dem begge eller bruge vejledningen herinde.
Af Basto
#308526
Jeg har selv Xf9005 i 65 og er vild. Med det!! Jeg vil absolut anbefale dig at vælge den anden fra pga ksntbelysningen og ips panelet. Men igen kan du ikke se forskel ( eller går op i det) så gå efter den billigste og nyd at du har 3000 til noget andet sjovt

Mvh Michael
Af barslund69
#308552
Klart XF9005 bedre tv selv om det er en 18 model
Jeg har selv et 75XE9005 Lækkert lækkert
Har et par venner der har XF9005 kanon tv
Af mohbar
#308664
Tak for alle tilbagemeldingerne :-)

Jeg kan se at de store varehuse forventer at få 9005 på lager i løbet af et par dage. Ellers må jeg nøjes med 8596´eren og bruge differencen på noget andet .