Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#308437
Jeg har anskaffet mig et LG C9 OLED TV og i samme ombæring købt en B&O Stage soundbar samt Beoremote One fjernbetjening.

Det fungerer efter hensigten, dvs. jeg kan styre fjernsynet med One remote'en uden problemer.

Jeg har kun en HDMI enhed tilkoblet, et Apple TV 4K.

Er den tændt, kan jeg også bruge mine One remote til at navigere rundt i menuerne i ATV (har dog ikke lige luret endnu hvordan jeg få den i standby via remote'en).

Derfor tanken at jeg i teorien kunne pakke alle fjernbetjeninger væk - MEN;

HDMI-CEC fungerer - dvs er fjernsynet slukket og jeg trykker på ATV fjernbetjeningen, så tænder den ATV, tænder TV og skifter til rigtige HDMI input.

Mit problem er:
Når ATV er slukket, og jeg vælger "Apple TV" på min Beoremote One via tv knappen - så skifter fjernsynet input men tænder ikke ATV.

Spørgsmålet er, kan det overhovedet lade sig gøre at få den til at tænde ATV ved blot at der skiftes til det HDMI input den er tilkoblet? Altså HDMI-CEC "bagvendt", hvor det er fjernsynet der fortæller ATV at den skal tænde.
#308439
Langmack skrev: 5. jan 2020, 10:28 Spørgsmålet er, kan det overhovedet lade sig gøre at få den til at tænde ATV ved blot at der skiftes til det HDMI input den er tilkoblet? Altså HDMI-CEC "bagvendt", hvor det er fjernsynet der fortæller ATV at den skal tænde.
Det kan man godt. Min satboks har muligheder i indstillingerne for at aktivere tv, bruge tv's remote, aktiveres af andre enheder , og aktiveres på skift til kanal og så forskellige signaler som aktiverer den, ID, navn etc....

Så hvis LG og B&O / ATV vil, så burde de kunne aktivere modsat som du vil kalde det.
#312516
Hej :)

Jeg har et par spørgsmål til jer der har dette setup. Jeg har nu haft mit LG C9, Beosound Stage, Beoremote One og Apple TV 4 K i et par dage, og det kører som sådan upåklageligt.

1. Hvordan slukker i TV og Apple TV? Går I ind i indstilling og sætter Apple TV på vågblus? Eller er der en anden/hurtigere måde at slukke LG C9 på? Slukknappen virker ikke, når Beoremote One er parret med Apple TV
2. Skal I også bruge "huset" på Beoremote One til at gå tilbage på, istedet for "pil tilbage"? Kan man ændre det? Under indstilling er der en feature der hedder Programmer fjernbetjening, men den virker ikke hos mig.
3. Når man holder OK knappen nede på en App på Apple TV, skulle man kunne redigere det. Fx flytte eller slette det. Hvordan sletter I det med Beoremote One?
4. Lyden på Apple TV, starter altid på 50, og det er lige i overkanten til os. Ved I hvordan man sætter det ned?
5. Hvad er jeres hurtigste måde at komme over i LG C9 menuer på, nu når man er på Apple TV og Beoremote One er parret til Apple TV?

På Forhånd tak.