Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#307180
Hejsa,

Er på udkig efter et ca 43” til et teen/børneværelse. Kommer kun til at tage TV fra internettet: Netflix, dPlay, DR, TV2, og Viaplay. Sikkert via Apple TV (4K). Så er helt ligeglad med tunere.

Der er vist kun Samsung og Sony der giver bare lidt mening i prisklassen 2500-4000.

Jeg håber på et tåleligt billede, og en ikke alt for irriterende/langsom betjening.

Ift Samsung, så er der 6025 til ca 2500,-, og 7405 til ca. 3.500,-. Er 7405 den tusse mere værd, eller er det ligegyldigt i den prisklasse?

Jeg køber normalt high-end TV og beholder dem i en del år, så har slet ingen erfaring i den prisklasse. Ikke udover et 27” Prosonic TV med indbygget DVD for en del år siden, og det var da ikke til at holde ud med pixelering, sindssyge farver, og langsom og ulogisk betjening :-)

Mvh
Steen
#307196
Ta den billige.. Sæt den på biograf og skru lidt op for lyset.. I 43 tommer kommer forskellene ikke voldsomt til orde.. Samsung er hurtig i kanalskifte, smart tv kører glimrende ligesom den er nem at navigere rundt i.
#307296
Steen Schmidt skrev: 8. dec 2019, 23:01 Hejsa,

Er på udkig efter et ca 43” til et teen/børneværelse. Kommer kun til at tage TV fra internettet: Netflix, dPlay, DR, TV2, og Viaplay. Sikkert via Apple TV (4K). Så er helt ligeglad med tunere.

Der er vist kun Samsung og Sony der giver bare lidt mening i prisklassen 2500-4000.

Jeg håber på et tåleligt billede, og en ikke alt for irriterende/langsom betjening.

Ift Samsung, så er der 6025 til ca 2500,-, og 7405 til ca. 3.500,-. Er 7405 den tusse mere værd, eller er det ligegyldigt i den prisklasse?

Jeg køber normalt high-end TV og beholder dem i en del år, så har slet ingen erfaring i den prisklasse. Ikke udover et 27” Prosonic TV med indbygget DVD for en del år siden, og det var da ikke til at holde ud med pixelering, sindssyge farver, og langsom og ulogisk betjening :-)

Mvh
Steen
Argh..Syntes du er lidt hård. I Danmark måske fordi forhandlerne ikke orker at kigge ud over deres næsetip. TCL S405 og S517 har fået glimrende anmeldelser uden for Europa. LG UK6300 er også en skærm som er tæt på at give konkurrenterne sved på panden,mens Sonys glimrende billedbehandling i deres 43 X800, som heller ikke fåes i Danmark, bestemt kan måle sig med de bedste, mens Panasonic FX625 og sidste års FX550, heller ikke er decideret dårlige, men så koster det også en smule..

Kvaliteten findes skam i hobetal. Det er bare Elgiganten,Power,Wupti og Komplett som er komplet enøjet i deres tilgang til udbud af vare.
#307313
PeterD, du kan vel godt regne ud at i den prisklasse der bliver efterspurgt findes der ikke kvalitet i hobetal som du siger. Et tv til 2500 kr er der vel heller ikke nogen der forventer det..

Men har du selv set f.eks. den LG 6300 ?? Det tror jeg ikke du har siden du anbefaler den.