Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lindegaard
#307148
Står og skal købe et TV til det unge menneske i huset, primært til at spille PS4 på, og se netflix enten direkte eller via chromecast.

Der er i øjeblikket en del skærme i formatet 43" og 49" til rimelige penge, er der noget at bekymre sig om her?

Tænker om der er nogen speciel str skærm der egner sig bedst til henholdsvis tv eller PS4? eller er det lige fedt?
Af Beckham
#307155
Naah...de fleste herinde vil jo nok gå efter den størst mulige skærm. Men der er ikke en størrelse der teknisk set er bedre end andre til gaming og tv.
Af Supergris
#307167
Hvorfor ikke 55"?
55" er standard, derfor er de ofte bedre og billigere end de mindre skærme.
Der er ikke angivet et budget, men da der skal tilsluttes en PS4, vil en skærm med en ordentlig HDR-ydelse sikkert være ønskelig, men så er budgettet mindst 6000 til 8000 kr.
Brugeravatar
Af bbplayer
#307170
Supergris skrev: 8. dec 2019, 19:12 Hvorfor ikke 55"?
55" er standard, derfor er de ofte bedre og billigere end de mindre skærme.
Der er ikke angivet et budget, men da der skal tilsluttes en PS4, vil en skærm med en ordentlig HDR-ydelse sikkert være ønskelig, men så er budgettet mindst 6000 til 8000 kr.
Køber du julegaver til dine børn til 6-8000kr??? Så er du en stor flottenhejmer, og imellem få som vil ofre det på sine børn uden en virkelig god grund.

Så må jeg også spørge, tror du sønnen kan mærke forskel på den HDR du tænker på og det spil som spilles.
Af jng
#307173
lindegaard skrev: 8. dec 2019, 16:43 Står og skal købe et TV til det unge menneske i huset, primært til at spille PS4 på, og se netflix enten direkte eller via chromecast.
...
Jeg lod i ugen før Black Friday Elgiganten levere mig et Philips 50 tommers fjernsynsapparat med trådløs netværkstilslutning, UHD, Netflix osv. Apparatet er til soveværelset og skal ikke være større. Pris 1995 kr. Pris ugen efter Black Friday ca. 5500 kr. Pris nu 2555 kr.
Nydeligt apparat, nydeligt billede og nydelig pris, som de fleste såkaldt unge mennesker givetvis vil være ganske tilfredse med, hvis samme unge mennesker ikke i forvejen indehaver et fjernsynsapparat med en større skærm.
Af Supergris
#307174
Jeg skriver på ingen måde, hvad han/hun skal købe, blot at en PS4 virkelig kan udnytte HDR, så det kunne være ønskeligt, men det kræver at man smider en del penge; hvad du udleder deraf, må være for egen regning!
Jeg anbefaler også, ikke at være så fokuseret på størrelse, da 55" ofte er bedre og billigere end de mindre størrelser...
Af lindegaard
#307175
1000 tak til alle for de fine input.
Havde også selv lidt en ide om at man liges gerne kunne gå op til 50/55 tommer, s voldsomme er de jo heller ikke størrelses mæssigt. Datteren har lige selv købt en Samsung 55 til 2655 kr ( en 6025), og den ser sgu fin nok ud.
Vi må slå os sammen et par stykker, for ja 6000 er nok i overkanten til jul he he... fra mig alene..
Brugeravatar
Af bbplayer
#307182
Supergris skrev: 8. dec 2019, 20:16 Jeg skriver på ingen måde, hvad han/hun skal købe, blot at en PS4 virkelig kan udnytte HDR, så det kunne være ønskeligt, men det kræver at man smider en del penge; hvad du udleder deraf, må være for egen regning!
Jeg anbefaler også, ikke at være så fokuseret på størrelse, da 55" ofte er bedre og billigere end de mindre størrelser...
Skal vi blive enige om , at præcis det, var også hvad du udleder fra trådstarters som ikke selv ville købe hvad du anbefaler, så prøv at tænk lidt på det, inden du begiver du ud i kvalitet og meget andet som koster meget mere, som budgettet så ikke er til, og nok ikke bruges til det du udleder fra trådstarters behov.-
Af Grandahl
#307198
Du har et charmerende væsen som altid bbplayer, du behøver jo være så flabet.

Trådstarter. Samsung og LG har de laveste imput lag, og dermed den laveste forsinkelse til spil.. Samsung er ligeledes hurtig i kanalskifte, menu, smart tv kører virkelig gelinde..
Af Grandahl
#307211
Du har redigeret i dit indlæg, du behøver ikke spille idiot? Men godt du har indset at du gik over stregen.